خبرگزاری کار ایران

کاندیدای فستیوال its هلند بعد از شش سال روی صحنه می‌رود

«پرسه‌های موازی» نوشته و کارگردانی پیام لاریان، در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، پیام لاریان که سال گذشته جایزه بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را با نمایشنامه «تاریخ مردم کوچه و بازار فرانسه در قرن هجده» کسب کرد، «پرسه‌های موازی» را بعد از هشت سال روی صحنه می‌برد.

در این نمایش که جوایز متعددی را از چند فستیوال داخلی و خارجی دریافت کرده و نامزد جایزه بزرگ فستیوال  its هلند هم شده بود، الهام نامی، آسو بهاری و بهروز خرم به ایفای نقش می‌پردازند.

لاریان در خصوص علت تعویق اجرای عمومی این اثر نمایشی در ایران گفت: متاسفانه در هشت سال گذشته علیرغم پیگیری‌های متعدد ما از سالن‌های نمایشی شرایط اجرای پرسه‌های موازی فراهم نشد و اجحاف زیادی از این نظر در حق این کار شد، هرچند امروز با تحقق رویای اجرای آن، وقت گله گذاری نیست. اما مدیران پیشین تئاتری باید بدانند یک اثر هنری بالاخره راه خود را برای عرضه پیدا می‌کند و با تغییر شرایط فرهنگی و بهبود اوضاع پرسه‌های موازی بالاخره رنگ صحنه را به خود می‌بیند.

نویسنده «امپرسیون؛ جیغ بنفش» با اشاره به اینکه هسته مرکزی اعضای گروه این نمایش از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران هستند، گفت: این نمایش حاصل کار جمعی سال‌های تحصیل وتمرین ما در دانشگاه تهران است و خیلی خوشحالیم که در بهترین سالن نمایشی کشور که مناسب ترین شرایط را بعد از بازسازی دارد نمایش‌مان را اجرا می‌کنیم.

لاریان افزود: در سال‌های گذشته اثر را به چند سالن دولتی از جمله تالار مولوی و تئاتر شهر ارائه داده بودیم اما به هر دلیل توجهی به آن نمی‌شد و امروز، تالار مولوی که نخستین انتخاب ما برای یک اجرای شایسته دانشگاهی بود و هست، این فرصت را در اختیار گروه ما و سایر گروه‌های دانشگاهی قرار داده که جای قدردانی دارد.

در خلاصه داستان پرسه های موازی آمده است: «جاده ساوه، دوازده کیلومتری تهران، سه نفر یه شب دور هم جمع می‌شن و شروع می‌کنن به یه جور بازی. این داستان نمایشنامه منه، داستان بازیِ آئینی ِمردن.»

عوامل پرسه‌های موازی عبارتند از: تهیه کننده: سجاد افشاریان، طراح صحنه و نور: سعید حسنلو، مدیر پروژه: سعید زارعی، گروه کارگردانی: مجتبی کاتوزیان، نرگس نره‌ای، برنامه‌ریز: رحیم علی بالایی، موسیقی و طراحی صدا: فربد مائین، صدابردار: رامتین شعبانیان، طراح گرافیک: فرانک ایرانی، عکاس: شاهین آزما، مشاور رسانه‌ای: سام بهشتی، ساخت تیزر: ابراهیم عزیزی، نرگس نره‌ای، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، امور بین‌الملل: کاملیا غزلی.

«پرسه‌های موازی»، از 19 شهریور با رونمایی از کتاب این نمایشنامه که اخیرا توسط نشر افراز چاپ و منتشر شده، ساعت 20:30 و با مدت زمان 60 دقیقه اجراهای خود در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی را آغاز می‌کند.

کد خبر : ۴۰۳۳۱۸