خبرگزاری کار ایران

ادامه اجرای پاپ‌ها در تالار وحدت

تالار وحدت از آنجا که برای اجراهای باله و ارکستر سمفونیک طراحی شده؛ چندان ظرفیت مناسبی برای میزبانی کنسرت‌های پاپ را ندارد و احتمالا با توجه به فرم این موسیقی؛ شکل اجرای پاپ به تالار صدمه‌هایی وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دوم تیرماه بود که مراسم معارفه علی اکبرصفی پور به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. این تغییر مدیریتی طبیعتا در سیاست‌های اجرایی این مجموعه هم تاثیرات بسیاری گذاشت.

یکی از مسائلی که تالار وحدت همواره با آن درگیره بوده؛ مسئله کیفیت اجراهاست. این مسئله پیش از حضور صفی‌پور در بنیاد رودکی نیز مطرح شده بود و بارها هنرمندان به برگزاری اجراهای پاپ یا حتی کلاسیک در تالار وحدت اعتراض کرده‌اند. این تالار از آنجا که برای اجراهای باله و ارکستر سمفونیک طراحی شده؛ چندان ظرفیت مناسبی برای میزبانی کنسرت‌های پاپ را ندارد و احتمالا با توجه به فرم این موسیقی؛ شکل اجرای پاپ به تالار صدمه‌هایی وارد خواهد کرد.

اجرای گروه‌های پالت، چارتار، دنگ‌شو و خواننده‌های پاپی چون مانی رهنما و حمید حامی در تالار وحدت انتقادهایی را  به دنبال داشت البته نباید فراموش کرد که هیچ قانون مکتوبی درباره اینکه گروه‌های پاپ حق برگزاری کنسرت در تالار وحدت را ندارند؛ در دست نیست. بنابر قوانین وزارت ارشاد، هنرمندانی می‌توانند در تالار وحدت به اجرای برنامه بپردازند که دارای "نشان درجه الف هنری" باشند.

در این بخش نگاهی کوتاه داریم به برخی کنسرت‌هایی که در تالار وحدت برگزار شده یا به زودی برگزار خواهند شد.

کنسرت تامای چندی پیش در تالار وحدت روی صحنه رفت. از این گروه تاکنون هیچ آلبوم رسمی منتشر نشده است. "رضا دادویی" مشاور هنری این گروه آذری است.

شهره سلطانی بازیگر عرصه تئاتر و سینما که از دانش‌آموختگان هنرستان موسیقی است؛ چندی پیش کنسرتی را در تالار وحدت برگزار کرد که اولین اجرای زنده این هنرمند به‌شمار می‌رفت. تاکنون هیچ اثری از این هنرمند و گروهش منتشر نشده است. شهره سلطانی از شاگردان محمد سریر بوده است.

کنسرت آذری دومان سه‌شنبه 26 مرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود. این خواننده تاکنون کنسرتی در تهران روی صحنه نبرده و آلبومی هم منتشر نکرده است.

یکم شهریور ماه؛ آیهان روی صحنه تالار وحدت می‌رود. این خواننده پاپ آذربایجانی به تازگی یک آلبوم موسیقی منتشر کرده است.

گروه موسیقی آذری گونای با حمایت شرکت سافتلن در روزهای آینده برای بانوان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۴۰۰۹۲۴