خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید سیدحسن خمینی از موزه ملی ایران

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، عصر امروز (دوشنبه، ۱۸ مرداد) از دو بخش موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، این بازدید با استقبال محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور، محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی ـ فرهنگی و جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران همراه بود.

در این بازدید دو ساعته که با حضور سیدرضا صالحی‌امیری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام سیدحسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی، حسینی رئیس موزه و کتابخانه ملک، نوکنده رئیس موزه ملی ایران و دیگر همراهان انجام شد، بخش‌های پیش‌از تاریخ و تاریخی موزه ایران باستان و بخش‌های مختلف موزه دوران اسلامی مورد بازدید قرار گرفت.

راهنمایی و ارایه اطلاعات در مورد اشیا به نمایش درآمده در این موزه‌ها به عهده گروهی شش نفره از کارشناسان و متخصصان موزه ملی ایران بود که در طول آن حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی با مطرح کردن سوالات آگاهانه خود علاقه‌مندی خود را به فرهنگ و تمدن ایران نشان داد.

وی در طی بازدید بر لزوم توجه به تداوم فرهنگی در ایران پیش‌ازاسلام و ایران اسلامی تأکید کرد.

در ادامه نوه امام راحل بازدید ویژه‌ای از مخزن دوره تاریخی موزه ملی کرد و از نزدیک لوح سیمین و زرین داریوش هخامنشی و جام زرین خشایارشا را مشاهده کرد.

وی همچنین با دقت و توجه بسیار در جریان چگونگی حفاظت از اشیا مخازن قرار گرفت.

پایان بازدید در دفتر یادبود موزه‌های ایران باستان و دوران اسلامی توسط یادگار خمینی کبیر چنین نوشته شد:

"امروز هجدهم مرداد ۹۵ توفیق رفیق شد و از موزه ایران باستان دیدار داشتم. عظمت و شکوه این سرزمین که با اسلام تعالی یافته است، در جای جای این مجموعه هویداست. امید است همگان بتوانند توفیق بازدید از این مجموعه گرانقدر را بیابند."

"توفیق شد امروز ۱۳۹۵/۵/۱۸ از موزه دوران اسلامی دیدن کنم. جایی است ارزشمند با ذخایری با ارزش بیشتر که روح هر بیننده‌ایی را در خود به شعف وامی‌دارد. امید است دوستان، مدیران و کارمندان مجموعه در پناه لطف الهی باشند."

سیدحسن

۱۳۹۵/۵/۱۸

کد خبر : ۳۹۸۸۴۹