خبرگزاری کار ایران

کار مشترک حسام اینانلو و جَزیست هلندی منتشر می‌شود+پیش‌نمایش آلبوم

سرانجام تاریخ دقیق انتشار آلبوم وهم اثر مشترک حسام اینانلو, تونی اورواتر و نوید افقه مشخص شد. قرار است این آلبوم بعدها در فستیوال ومکس ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسام اینانلو و Tony Overwater (نوازنده کنتر باس) اثری به پیشنهاد نشر رهگذر هفت اقلیم آماده  کرده‌اند که تا نیمه اول مهر ماه منتشر می‌شود. این اثر تجربه‌ای متفاوت از حسام اینانلو به‌شمار می‌رود که با یک نوازنده هلندی ضبط شده و قرار است پس از انتشار در فستیوال vomex نیز ارائه شود. البته پس از همکاری این دو نوازنده، نوید افقه (نوازنده تمبک) نیز به این جمع پیوست تا «وهم» به رنگ صدایی مورد نظرش برسد.

این نوازنده کمانچه درباره شکل‌گیری این اثر عنوان می‌کند: بیش از یکسال پیش من در فستیوال وومکس با Tony Overwater آشنا شدم و به مدت سه ماه طرح‌هایی را برای او فرستادم. بعد از آن نمونه‌هایی را به هلند فرستادم و او هم برخوردی کاملا بداهه با موسیقی من داشت. هرچند دیدار حضوری ما حاصل نشد اما خوشبختانه توانستیم پس از سه ماه کار را شکل دهیم. یکی از مسائلی که خیلی به ما کمک کرد؛ شناخت درست این نوازنده از موسیقی ایرانی و کمانچه بود. چراکه پیشتر با کیهان کلهر همکاری داشته و الان هم با تریو رامبرانت مشغول ضبط آلبومی به همراه کیهان کلهر است.

اینانلو اضافه می‌کند: در این اثر ما تلاش کردیم محدوده‌ای برای مخاطب ایجاد نکنیم و اجازه دهیم هر مخاطبی که به دنبال موسیقی جدی است؛ با آن مواجه شود. شاید عبارت موسیقی ملل برای کار ما مناسب باشد اما با وجود اینکه Tony Overwater یک جَزیست است و فیگورهای جَز در موسیقی او دیده و شنیده می‌شود؛ نمی‌توانیم سبک مشخصی را به این اثر نسبت دهیم.

در ادامه پیش نمایش این آلبوم را می‌بینید.

کد خبر : ۳۹۶۰۸۳