خبرگزاری کار ایران

کنسرت ماهان میرعرب و یک پرکاشن‌نواز مصری

ماهان میر عرب (گیتاریست موسیقی جز) به همراه یک پرکاشنیست مصری- اتریشی ۳۱ تیر در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ ماهان میرعرب به همراه یک پرکاشنیست مصری- اتریشی با نام «امیر وهبا» در برج آزادی به اجرای موسیقی می‌پردازد.

در این کنسرت دارا دارایی (باس) و گلنار شهیار (گیتار) هم در دو قطعه به عنوان مه‌مان حضور خواهند داشت و آثاری از ماهان می‌رعرب اجرا می‌شود که ترکیبی از موسیقی نواحی مختلف دنیا مثل ایران، ترکیه، موسیقی کردی، عربی، آفریقایی و کوبایی و تلفیق آن‌ها با موسیقی جز است.

ماهان میرعرب دو سال پیش آلبوم موسیقی «۹: ۴۰» را همزمان در اتریش و ایران با نام «Persian Side of Jazz» که توفیق بین‌المللی هم پیدا کرد تا آنجا که در رسانه‌های مختلف از جمله سایت معتبر all about jazz مطلبی درباره این آلبوم و مولفش منتشر شد. این آلبوم قطعهٔ معروفی با نام «حاج قربان» دارد که در آن موسیقی خراسانی با گیتار الکتریک به شکل موسیقی جز اجرا شده و مورد توجه قرار گرفت.

در این کنسرت، قطعهٔ «حاج قربان» به دلیل درخواست‌های فراوان و تعدادی از قطعات محلی کشورهای ترکیه، کردستان و ایران با تنظیم جدید اجرا خواهد شد.

آخرین حضور این نوازنده روی صحنه به دو سال پیش برمی‌گردد که به همراه دارا دارایی و شایان فتحی در آموزشگاه «سرنا» به اجرای موسیقی پرداختند.

 کنسرت گروه موسیقی ماهان میر عرب ۳۱ تیر از ساعت ۲۱ در سالن اصلی برج آزادی برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۹۱۲۲۹