خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم ورود پیکر کیارستمی به ایران؛

ایوبی و میرکریمی در فرودگاه‌امام درباره کیارستمی چه گفتند؟+تصاویرمراسم

مراسم استقبال از پیکر عباس کیارستمی با حضور بزرگان سینمای ایران در فرودگاه امام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیکر عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایران که در پایتخت فرانسه دار فانی را وداع گفت ساعت 21:40 از طریق پرواز پاریس - تهران به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی رسید.

مسعود کیمیایی، محمد بهشتی، داریوش مهرجویی، اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، شهاب حسینی، بهمن فرمان‌آرا، حجت‌الله ایوبی، ابوالحسن داودی، امیر اثباتی، احد صادقی، حبیب احمدزاده،  حبیب رضایی، نظام‌الدین کیایی، مجتبی میرطهماسب، جعفر پناهی، امیر عابدی، مسعود اطبایی، همایون اسعدیان، حامد بهداد، فرشته طائرپور، محمدرضا اصلانی، قاسم قلی‌پور، پرویز شهبازی، غلامرضا موسوی، مازیار میری، ابراهیم مختاری، امیرحسین علم‌الهدی، میثم مزلقانی، مهتاب کرامتی، ابراهیم فروزش، فرهاد توحیدی، روسای صنوف‌سینمایی، بابک برزویه، یراق‌بافان، رضا اسدی و ناصر عنصری همراه خانواده کیارستمی از اهالی سینما بودند که در مراسم استقبال حضور داشتند.

ایوبی در فرودگاه امام در جمع سینماگران ، خانواده عباس کیارستمی و خبرنگاران گفت: کیارستمی بهترین چهره را از ما و ایران به جهان عرضه کرد و من از همه کسانی که عاشقانه امروز تلاش کردند تا این مراسم به خوبی برگزار شود تشکر می‌کنم.

وی متذکر شد: آخرین باری که کیارستمی را دیدم متوجه شدم او اصلا از مرگ نمی‌ترسید ولی می‌گفت کارهایم چه می‌شود. کیارستمی پرکارترین هنرمند ایرانی بود ولی من امروز به شما می‌گویم کارهای تو زمین نمی‌ماند و شاگردانت کارهای تو را ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان سینمایی همچنین متذکر شد: همه ما شهادت می‌دهیم تو با صبوری، ادب و احترام کارهایت را پیش بردی و شاگردان خوبی پرورش دادی. امروز از کارهای تو «دانه‌های کیارستمی» در زمین هنر ایران نشانده شده که بزودی به ثمر می‌نشینندو

رضا میرکریمی نیز در این مراسم گفت: سلام استاد خوش آمدی به وطن و این خوشامد را به حساب خوشامدهایی بگذار که تا امروز نبوده است.

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: شما خسته نشدی و امروز مردم قدر کارهای شما را می‌دانند و قدر شما را می‌دانند. ما مردم مظلومی داریم و وقتی با بزرگمردی مثل شما مواجه می‌شوند که برایشان آبرو و اعتبار خریده می‌خواهند ابراز قدرشناسی کنند.

وی همچنین متذکر شد: من از همه تشکر می‌کنم و به نیابت از بهمن عزیز از مسئولان فرودگاه که این امکان را فراهم کردند که چنین مراسم استقبالی را در فرودگاه برگزار کنیم تقدیر می‌کنم. امیدوارم روز یک‌شنبه با مدیریت و کمک همه مراسم بدرقه خوبی برگزار شود.

پیکر عباس کیارستمی پس از انتقال به تهران به سردخانه منتقل شد.

قرار است مراسم تشییع عباس کیارستمی روز یک‌شنبه ۲۰ تیر از مقابل کانون پرورش‌فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود.

 این خبر از ساعت 20 تا 22:30 تکمیل و بروز رسانی شد.

کد خبر : ۳۸۸۱۰۶