خبرگزاری کار ایران

ایلنا منتشر کرد؛

افشای فیش‌های حقوقی پیشکسوتان هنر

آیا می‌دانید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استادان پیش کسوتی که دارای ۳۰ سال سابقه کار مستمر هنری، سن بالای ۶۰ سال و مدرک درجه یک هنری داشته باشند ماهیانه چقدر پرداخت می‌کند؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در راستای کمپین افشای فیش حقوقی مدیران؛ آیا می‌دانید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استادان پیش کسوتی که دارای ۳۰ سال سابقه کار مستمر هنری، سن بالای ۶۰ سال و مدرک درجه یک هنری داشته باشند ماهیانه چقدر پرداخت می‌کند؟

ماهیانه ۱۸۰ هزار تومان. مبلغی که کرامت و عزت نفس هنرمندان را خدشه دار می‌کند. معاونت هنری وزارت ارشاد هر چند وقت یکبار با افتخار در مراسمی ویژه، لیست هنرمندان پیش کسوت واجد شرایط برای این مبلغ را اعلام می‌کند.

حال اگر حسین علیزاده, کیهان کلهر, محمدرضا شجریان را هنرمندانی در نظر بگیریم که واجد شرایط دریافت این مبلغ از ارشاد هستند؛ می‌بینیم که چقدر این رفتار می‌تواند زشت و توهین آمیز باشد. آیا مدیران و معاونان و خود وزیر چنین مبلغی را دریافت می‌کنند؟ آیا ارزش نزدیک به پنجاه سال فعالیت هنری یک استاد ماهانه صد و هشتاد هزارتومان است؟

چنین طرح‌هایی لازم است سریعا اصلاح شوند یا دیگر اجرایی نشوند تا بیش از این با آبروی هنرمندان این سرزمین که گنجینه های میراث معنوی مان هستند بازی نشود.

کد خبر : ۳۸۴۰۷۵