خبرگزاری کار ایران

پخش سری جدید «فیلم کوتاه» با حضور محمدعلی سجادی

سری جدید «فیلم کوتاه» در حالی آغاز می‌شود که به گفته عماد خدابخش با تغییراتی در فرم و محتوا همراه است.

به گزارش ایلنا، عماد خدابخش تهیه کننده «فیلم کوتاه» درباره ویژگی‌های سری جدید این مجموعه توضیح داد: مهم‌ترین تغییر سری جدید این است که دیگر مجری نداریم. بلکه در هر قسمت زندگی و کار یکی از فیلمسازان فیلم کوتاه به صورت یک مستند کوتاه بین آیتم‌های برنامه پخش می‌شود.

وی افزود: بخش خبر برنامه، کوتاه‌تر شده و حالت گرافیکی به خود گرفته است. همچنین یک بخش ویژه به برنامه اضافه شده که درباره دانشجو و هنرجویان سینما است و در اولین قسمت، یک دانشجو همراه با دوربین مخفی، با مردم درباره فیلم کوتاه صحبت می‌کند.

تهیه کننده «فیلم کوتاه» یادآور شد: بخش آموزشی همچنان به قوت خود باقی است و ما اولین قسمت سری جدید را با بحث فیلمنامه آغاز می‌کنیم. سعید رحمانی مدرس دانشگاه کار‌شناس این بخش است.

خدابخش ادامه داد: همچنین بخش مه‌مان ویژه را نیز به روال سابق داریم. محمدعلی سجادی فیلمنامه نویس و کارگردان، مه‌مان قسمت اول است و نگین امین‌زاده با او گپ می‌زند. بخشی از زندگی و شیوه کار سجادی را نیز در این قسمت می‌بینیم.

تهیه کننده «فیلم کوتاه» در پایان گفت: در این قسمت یک فیلم کوتاه خارجی با نام «مسیر زندگی» به کارگردانی بلاتار روی آنتن می‌رود و توسط کار‌شناس نقد می‌شود.

اولین قسمت از سری جدید برنامه «فیلم کوتاه» سه شنبه اول تیر ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و ساعت ۹ صبح چهارشنبه دوم تیر بازپخش می‌شود.

کد خبر : ۳۸۲۶۰۹