خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی به تماشای «فصل وصل» نشست

سردار حسین سلامی (جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران) همراه با خانواده خود برای تماشای نمایش «فصل وصل» به باغ موزه دفاع مقدس رفت.

به گزارش ایلنا، سردار حسین سلامی با بیان اینکه بخش های پایانی نمایش «فصل وصل» را بیشتر می‌پسندد، یکی از دلایل جذب مخاطبان به این اثر را نوآوری و بداعت آن خواند.

او درباره تاثیرات این نمایش گفت: این نمایش فعالیت های فرهنگی خطرناکی را که دشمنان اسلام تدارک دیده اند به خوبی بیان می کند. این آثار که واقعیت های تاریخی و رویدادهای زمان حال را به زبان هنر بیان می کند، نقش سازنده ای در نگرش ژرف و عمیق نسل های جوان دارد.

سلامی افزود: اینگونه جوانان می توانند نگاه درستی به واقعیت هایی که در گذشته اتفاق افتاده اند، تا امروز امتداد پیدا کرده اند و در آینده نیز در جریان هستند، داشته باشند.

آیتم مدافعان حرم برایم دلنشین‌تر است

جانشین فرماندهی کل سپاه در پاسخ به اینکه کدام بخش از نمایش را بیشتر دوست دارد، بیان کرد: ما در فضای دفاع از آرمانها و ارزشهای انقلابمان هستیم و بخش های پایانی نمایش از جمله بخش مدافعان حرم برای من دلنشین‌تر است.

سلامی تصریح کرد: فداکاری که جوانان در جبهه های مقاومت انجام میدهند نوعی اثبات صدق گفته های درونی شیعیان است که از بعد شهادت امام حسین (ع) مطرح می شده است؛ فیا لیتنی کنت معکم، ای کاش من با شما می بودم. این فریاد نطفه در درون است که امروز تجلی پیدا میکند. دقیقا این باورها و اعتقادات قلبی و عشق و محبت به اهل بیت (ع) است که امروز از قلب به جوارح منتقل و به جهاد و مقاومت تبدیل می شود و این موضوع در «فصل وصل» به خوبی به نمایش درآمده است.

درگیر کردن مخاطب با پیوند صحنه‌های مجازی و واقعی

وی با اشاره به مخاطب گسترده این اثر درباره میزان تاثیرگذاری آن گفت: این نمایش به خاطر جاذبه های هنری فوق العاده ای که دارد، بسیار سازنده است. در این اثر صحنه های مجازی با صحنه های واقعی پیوند می خورد و مخاطبان شکل جدیدی از هنر را می بینند که به شدت جذاب است.

سردار سلامی در پایان تأکید کرد: بداعت و نوآوری که این نمایش دارد، تماشاگر را به خود جذب می کند و آنها را درگیر بخشهای مختلف خود می‌کند، این خیلی خوب است. از زحمت همه دوستانی که در طراحی و اجرای این نمایش تلاش کردند و لحظات ارزشمندی را برای ما خلق کرده اند، تشکر می‌کنم.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقمندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می توانند بلیت رزرو کنند.

کد خبر : ۳۷۹۵۰۲