خبرگزاری کار ایران

صحیفه سجادیه به چاپ چهاردهم رسید

سید علی موسوی گرمارودی از انتشار چاپ چهاردهم کتاب صحیفه سجادیه خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ سیدعلی موسوی‌گرمارودی، شاعر و قرآن پژوه، ضمن پیشنهاد صحیفه سجادیه برای مطالعه در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: چندی پیش کتاب صحیفه سجادیه را ترجمه کرده ام و این کتاب از سوی انتشارات هرمس به چاپ چهادهم رسیده است.

وی ادامه داد: دعاهای امام سجاد (2) در این کتاب را می‌توان قرآن صاعد دانست. خود قرآن کریم از طرف خداوند به سمت خلق رفته است، اما دعاها از طرف خلق به سمت خدا می روند و صحیفه سجادیه نیز مصداق همین موضوع می شود.

گرمارودی خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه کامله، مجموعه‌ای از 75 دعا و نیایش است که امام سجاد(ع) املا کرده و امام باقر(ع) و برادرش زیدبن‌علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند. در روایت محمدبن احمدبن مسلم مطهری فقط 54 دعا چنانکه امروزه هم از صحیفه می‌بینیم، موجود است. بنابراین از اصل صحیفه 21 دعا افتاده و اکنون آنچه از صحیفه کامله سجادیه باقی مانده است، همین 54 دعا است. نوشتار حاضر ترجمه این 54 دعای صحیفه سجادیه است.

دکتر موسوی گرمارودی رئیس انجمن شاعران پارسی گوی جهان و یکی از بارزترین چهره های ادبی سی سال گذشته کشورمان است. بنا بر این گزارش، وی در سال 1320 در شهر مذهبی قم به دنیا آمد و بعد از تحصیل در رشته علوم قضایی تا مقطع کارشناسی، دکترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران گرفت و تا امروز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره های ادبی کشور در این عرصه خوش درخشیده است.

اگرچه عموم جامعه و چهره های فرهنگی کشور او را با مجموعه هایی چون «سرود رگبار»، «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «خط خون»، «دستچین» و آثاری از این دست می شناسند اما وی در حوزه داستان نویسی نیز بسیار موفق بوده است.

دکتر علی موسوی گرمارودی با استفاده از بنیان های مذهبی و توانایی ذاتی خود در عرصه ادبیات به سراغ داستان های مذهبی رفته و تا کنون با انتشار ده ها اثر در این زمینه نیز باعث شده تا از او به عنوان پرکارترین نویسنده حوزه داستان انبیاء یاد شود.

از مهم‌ترین آثار او در این حوزه می توان به کتاب هایی چون «در مسلخ عشق»، «بابا تاریخ»، «پرتو انسان ها» در دو جلد، «یونس(ع)»، «نوح پیامبر»، «داستان پیامبران» در دو جلد و «شیخ محمدتقی بافقی» و «ترجمه قرآن کریم» اشاره کرد.

کد خبر : ۳۷۸۴۸۳