خبرگزاری کار ایران

فراخوان نخستین جشنواره هنرهای تجسمی «نفس»

انجمن اهدای عضو ایرانیان با همکاری خانه‌ هنرمندان ایران، نخستین جشنواره هنرهای تجسمی "نفس" با موضوع اهدای عضو را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماجرای اهدای عضو، ماجرای عاشقی است؛ داستان قرب‌ الهی است؛ سرگذشت خانواده‌های ایثارگری است که با گذشتن از اعضای کالبد عزیزان‌شان، ناامیدی مطلق هم‌نوعان نیازمند به عضو را به لحظاتی سرشار از امید و اعتقاد تبدیل می‌کنند و شادی وصف‌ناپذیر این درماندگان را به نظاره می‌نشینند… ؛ و الحق چه دشوار است این تصمیم، چه مصمم است این اراده وصف‌ناپذیر و چه آزمون‌الهی غریبی را با سربلندی پشت سر می‌گذارند؛ گویی در آن لحظات عجیب، در اوج وصل‌اند و می‌توان فریاد اناالحق را از ذره ذره وجودشان شنید…”

اکنون ما اینجا کنار هم هستیم تا نقشی زنیم بر بوم زندگی با رنگ مهر ….

چگونه هنرمندان می‌توانند باعث نجات زندگی بیماران شوند؟

فقط یک هنرمند است که می‌تواند شگفتی این پدیده عظیم را با هنر خود به عالمیان نشان دهد.

آمار نشان داده روزانه 10-7 نفر در ایران به دلیل نرسیدن عضو پیوندی از دنیا می‌روند این در حالی است که روزانه حدود 10 عضو سالم افراد مرگ‌مغزی در کشور به دلایل مختلف که مهمترین آنها عدم رضایت خانواده افراد مرگ‌مغزی به اهدای عضو است به زیر خاک می‌روند.

آگاه‌سازی هنرمندانه مردم این مرز و بوم از مقوله مرگ‌مغزی، آمار رضایت این خانواده‌ها به اهدای عضو را چندین برابر خواهد کرد. افزایش هر یک درصد از این آمار می‌تواند ده‌ها بیمار را از مرگ حتمی برهاند و این همان نقشی است که یک هنرمند می‌تواند در نجات جان بیماران ایفا کند.

انجمن اهدای عضو ایرانیان از تمام هنرمندان علاقه‌مند در رشته‌های تجسمی دعوت می‌کند تا با ارسال آثار ارزشمند خود به اولین جشنواره هنرهای تجسمی نفس که با همکاری خانه هنرمندان ایران در رشته‌های گرافیک، تصویرسازی، کاریکاتور، نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی برگزار می‌شود، در راستای ارتقای فرهنگ‌مقدس اهدای عضو با ما همدل باشند.

کد خبر : ۳۷۲۶۳۹