خبرگزاری کار ایران

پخش تولیدات جدید از 4شبکه‌ رادیویی/ پدر تئاتر دانشگاهی ایران به رادیو نمایش می‌رود

برنامه «با درام نویسان معاصر ایران» رادیو نمایش به آثار فرهاد ناظرزاده کرمانی، پدر تئا‌تر دانشگاهی ایران می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، در هر قسمت از برنامه «با درام نویسان معاصر ایران»، از بین چند اثر از یک نمایشنامه نویس، یکی از آثار را انتخاب و سپس قرارهای گفتگو با نمایشنامه نویس گذاشته شده که با ایشان دربارهٔ مقولهٔ نمایشنامه نویسی بحث و گفت‌و‌گو می‌شود.

همچنین در بخشی دیگر، اثر منتخب به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

 «با درام نویسان معاصر ایران» با هدف معرفی فعالیت‌های درام نویسان ایرانی در آیتم‌های گفتگو، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه نویسی به صورت هفتگی در ۴ قسمت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

بر اساس این خبر، «با درام نویسان معاصر ایران» به نویسندگی و کارگردانی: جواد پیشگر تهیه کنندگی: محمود احمدی، صدابرداری: علی حاجی نوروزی و افکت: نرگس موسی‌پور در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

این قسمت از برنامهٔ «با درام نویسان معاصر ایران» یکم تا چهارم خرداد ماه، ساعت ۲۱: ۰۰، از رادیو نمایش پخش می‌شود.

شبکهٔ رادیویی جوان با پخش نمایش «نخل‌ها ایستاده می‌میرند» به نویسندگی زهرا کولیوند که اثری درباره خرمشهر است به استقبال هفته جدید می‌رود.

این نمایش به کارگردانی: جواد پیشگر، تهیه کنندگی: اشرف السادات اشرف‌نژاد و با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از روز شنبه ساعت ۲۳: ۳۰ به روی آنتن رادیو جوان می‌رود و رضا طاهری صدابرداری آن را بر عهده دارد.

 «ملیکا» که از روز شنبه اول خرداد ماه از رادیو ایران پخش می‌شود را محمد محمودی نوشته درباره داستان زندگی نرجس خاتون مادر حضرت مهدی «عج» است.

این نمایش به کارگردانی جواد پیشگر و با حضور مهدی نمی‌نی مقدم، ماندانا محسنی، بهرام ابراهیمی، رامین پورایمان، کامیار محبی، بهناز بستان دوست، احمد ایرانیخواه و تعداد دیگری از هنرمندان تهیه شده است که ساعت ۲۲: ۳۰ به روی آنتن رادیو ایران می‌رود. فرشاد آذرنیا تهیه کننده، پیروز صدرایی صدابردار و نازنین حسن‌پور افکتور این نمایش رادیویی هستند.

رادیو تهران هم ساعت ۱: ۳۰ بامداد نمایش رادیویی «نقشبندان» را برای علاقه‌مندان پخش می‌کند. این نمایش را داریوش عبادی بر اساس زندگی یک رزمنده نوشته است.

مهرداد مهماندوست، محمد آقامحمدی، زهره مجابی، بیوک میرزایی، مروارید کریم‌پور، محسن بهرامی از جمله بازیگران این نمایش رادیویی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: صدابردار: رضا طاهری، افکتور: محمدرضا قبادی فر

و رادیو ورزش نیز این هفته نمایش «نابغه دوران» را به کارگردانی ایوب آقاخانی به روی آنتن می‌برد.

این نمایش با هنرنمایی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از روز شنبه ساعت 13:00 به روی آنتن رادیو ورزش می‌رود و شهلا نیساری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. همچنین پیروز صدرایی صدابردار و محمدرضا قبادی فر افکتور این نمایش رادیویی هستند.

کد خبر : ۳۷۲۵۹۰