خبرگزاری کار ایران

«تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ» در گالری شهریور

گالری «شهریور» از روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاه «تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ» می‌شود.

به گزاش ایلنا، در این نمایشگاه ۱۰ نقاشی دیده ‌نشده و جدید از پرویز تناولی به همراه ۳ مجسمه پاپ همگی مربوط به سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته می‌شود.

امیرحسین زندی مدیر گالری شهریور انگیزه خود را از برپایی این نمایشگاه اینطور بیان کرد: این نمایشگاه به ‌مناسبت جشن پنجاه سالگی هنر پاپ در آثار پرویز تناولی برگزار می‌شود و برای همین هم نام نمایشگاه را «تناولی و ۵۰ سال هنر ‌پاپ» گذاشتیم. اولین نمایشگاه آثار پاپ تناولی پنجاه سال پیش در گالری بورگز تهران برگزار شد و حالا بعد از نیم قرن این هنرمند آثاری ‌کاملاً پاپ و جدید ارائه کرده که در نوع خود بسیار تاریخی و ارزشمند است.  

وی ادامه داد: هنر پاپ هنوز ادامه دارد و شاهد آن در ایران آثار جدید تناولی و در دنیا آثار هنرمندانی همچون جف کونز است هر ‌چند چیزی که همیشه در مواجهه با این آثار جالب بوده شکل و مفهوم کلی کارهاست.

وی افزود: از جنبه پاپ بودن این ‌آثار که بگذریم که خود البته موضوع مهمی است امتزاج آیکون‌های معروف یا‌‌ همان مشاهیر عالم با کلمه «هیچ» بسیار جالب توجه ‌است. بُعد مفهومی این آثار هم برای من خیلی تأثیر گذار بود خصوصاً از منظر هیچ بودن آدمی به رغم شهرت و ثروت زیاد او.

آخرین مجموعه چاپ‌های سیلک تناولی تحت عنوان «خط بنویس» که با دست رنگ گذاری شده‌اند در سالن دیگر ‌گالری شهریور به نمایش گذاشته می‌شود. ‌

علامندان برای بازدید از نمایشگاه «تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ» می‌توانند از جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه لغایت ۲۸ خردادماه به گالری ‌شهریور به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز پلاک ۹ مراجعه کنند. ‌

کد خبر : ۳۷۲۳۸۸