خبرگزاری کار ایران

بارش باران در نمایشگاه کتاب و توضیح مدیر نمایشگاه درباره خسارت‌ها

شهر آفتاب در برگزاری هشتمین روز نمایشگاه کتاب برای دومین روز متوالی شاهد طوفان و رگبار شدید در محوطه نمایشگاهی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهر آفتاب در برگزاری هشتمین روز نمایشگاه کتاب برای دومین روز متوالی شاهد طوفان و رگبار شدید در محوطه نمایشگاهی بود.

بارش باران به قدری شدید است که عموم بازدیدکنندگان از محوطه بیرونی به داخل غرفه‌ها و سالن‌های سه قلو روی آوردندو همچنین در بخش‌هایی غرفه‌های بخش ناشران به دلیل ورود آب با مشکلاتی مواجه شده است.

باران شدید عصر امروز باعث آب گرفتگی برخی از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاه شده و حتی غرفه  کشور روسیه (مهمان ویژه نمایشگاه) نیز به دلیل آب گرفتگی خسارت‌هایی ببیند. همچنین شدت باد باعث کنده شدن برخی بنرها شد.

در طی باران دیشب نیز برخی غرفه‌ها خسارت جزئی دیده بودند که به گفته صفری (مدیرکمیته رفاهی و اجرایی) کتاب‌های آنها صدمه‌ای وارد نشده  و تنها یک آب گرفتگی ساده‌ای بوده است.

حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی) در حاشیه بازدید از خسارت احتمالی که باران عصر امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت  به بعضی از غرفه‌ها آسیب رسانده بود گفت: در بازدید بخش‌هایی از نمایشگاه روند خطرات احتمالی به غرفه‌های ناشران و سالن‌های مختلف را ارزیابی کردیم.

بر همین اساس در سالن‌های مسقف به غیر از سالن سه قلو مشکل ورود آب از سقف نداشتیم و تنها در برخی موارد از ایزوگام‌های کف مقداری آب وارد سالن‌ها شده است.

صفری افزود: در بخش سازه‌های موقت نیز ناشران کودک به جزء یک ورود جزیی آب از شیشه‌ها مشکلی نداشتند اما سازهای مرتبط با ناشران دانشگاهی و آموزشی از گوشه‌های سطح ایزوگام مقداری به مشکل خوردند. البته ناشران باید بدانند که تمامی نمایشگاه و ناشران در آن بیمه هستند و چنانچه با مشکلی مواجه شوند با مراجعه به ستاد اجرایی و کمیته دفاعی اجرایی می‌توانند کارهای مرتبط با بیمه را انجام دهند.

در پی بارش امروز و دیروز در شهر آفتاب غرفه‌های برخی ناشران با آب گرفتگی مواجه شد و خسارات‌هایی به آن‌ها وارد شد.

کد خبر : ۳۷۰۲۸۹