خبرگزاری کار ایران

بهاره رهنما:

هنرمندان هم کتاب نمی‌خوانند

به عقیده‌ی بهاره رهنما، کتاب نخواندن همه قشرهای جامعه حتی هنرمندان را نیز دربر گرفته است.

 بهاره رهنما (بازیگر و داستان‌نویس) درباره‌ی اهمیت بعد بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به حضور مهمان‌های خارجی، این نمایشگاه فرصتی است تا بعد فرهنگی ایران را به نمایش بگذاریم.

این بازیگر با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب، رویدادی است که هرساله در تمام دنیا برگزار می‌شود و همه به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی از آن یاد می‌کنند. به همین دلیل باکیفیت برگزار شدن آن در تمام دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: به خاطر دارم که دوران نوجوانی همیشه این ذوق و شوق را داشتم که نمایشگاه آغاز شود تا بتوانم در روزهای برگزاری نمایشگاه، نویسنده‌های محبوبم را ببینم و کتاب‌های مورد علاقه‌ام را خریداری کنم. به نظرم نمایشگاه کتاب تهران تنها مکانی است که هر ساله قشر جوان را به سمت کتاب می‌کشد زیرا حضور در فضای کتابی انسان را وادار به کتاب خریدن و کتاب خواندن می‌کند.

این بازیگر سینما و تلویزیون در توضیح فواید برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: متأسفانه شرایط رسانه‌ای در دنیا به گونه‌ای است که تبلیغات بسیار بدی نسبت به کشورمان می‌شود، بنابراین با توجه به بین‌المللی بودن نمایشگاه کتاب تهران و حضور مهمان‌های خارجی، این نمایشگاه فرصتی است که با تبلیغات گسترده، بعد فرهنگی ایران را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب تهران می‌تواند شرایط مطالعه را در جامعه تغییر دهد زیرا کتاب نخواندن همه قشرهای جامعه حتی هنرمندان را نیز دربر گرفته است. برای مثال وقتی من کتابی را به برخی دوستان پیشنهاد می‌دهم، در جواب می‌گویند که «برو بابا! کی کتاب می‌خونه.» و این جوابی است که در نتایج منفی آن در آینده مشاهده می‌شود.

رهنما با اشاره به تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در سال‌های اخیر شلوغی مصلی و ترافیک حاکم بر خیابان‌های اطراف مصلی بهانه‌ای شده بود برای به نمایشگاه نیامدن و خوشحالم که امسال با تغییر مکان نمایشگاه این بهانه از خیلی از دوستان گرفته شد.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود.

مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۶۸۸۲