خبرگزاری کار ایران

معتمدآریا خوب نفس کشیدن را با علاقمندانش تمرین کرد

فاطمه معتمدآریا ظهر امروز دوشنبه (6 اردیبهشت ماه) آخرین کارگاه جشنواره جهانی فیلم فجر را برگزار کرد.

 به گزارش ایلنا، قبل از آغاز این کارگاه؛ فیلمی مستند ساخته دو برادر آذربایجانی، به نام‌های بهنام و بهمن ارگ از بازی‌های معتمدآریا  به نمایش درآمد که وی را سخت تحت تاثیر قرار داد.

معتمدآریا بعد از تماشای این فیلم گفت: اشک من به راحتی درنمی‌آید، اما شما با این فیلم اشکم را درآوردید.

معتمدآریا با شور و انرژی خاصی کارگاه را برگزار کرد و از هنرجویان خواست صندلی‌ها را به فرم دایره بچینند تا راحتتر با آنها ارتباط بگیرد.

او پس از تماشای مستندی که داستان علاقه فردی به فاطمه معتمدآریا بود؛ گفت: اشک من به این خاطر  نیست که این فیلمِ خوب همه چیز داشت: فرم، شعور و خلاقیت و نیز اینکه درباره من بود. اشک من به خاطر عشق و علاقه به سینماست. می‌خواهم امروز درباره اتفاقی که در سینمای بین‌الملل ما افتاده، اتفاقی که نه در اینجا که در جاهای دیگر دنیا هم کمتر اتفاق می‌افتد به همه تبریک بگویم.

در ادامه؛ او کلاس متفاوتی را برای هنرجویان بخش دارالفنون برگزار کرد و به جای بحث‌های تئوری سعی کرد در همان زمان محدود آنها را با مباحث بدن و بیان آشنا کند.

معتمدآریا که با تمرین درست نفس کشیدن کارگاه را شروع کرده بود؛ گفت: این تمرین‌ها نه فقط برای بازیگران بلکه برای هر کسی که می‌خواهد سلامت زندگی کند مفید است. ما آدم‌های بی‌تربیتی هستیم چون درست نفس نمی‌کشیم و وقتی درست نفس نکشیم نمی‌توانیم درست فکر و زندگی کنیم.

این کارگاه دو ساعت ادامه داشت و در انتها هنرجویان دارالفنون به رسم یادبود هدیه‌ای را به فاطمه معتمدآریا اهدا کردند.

کد خبر : ۳۶۴۸۸۷