خبرگزاری کار ایران

پژمان معمارزاده مطرح کرد:

تور کنسرت ارکستر فرانسه برای دوستی با ایران

ارکستر الیانس فرانسه علاوه بر کنسرت خود در تالار وحدت؛ به شهرهای اصفهان، شیراز، کاشان، کرمان و یزد می‌رود تا چهره فرهنگی ایران را به مردم فرانسه نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پژمان معمارزاده (رهبر ارکستر الیانس فرانسه) در ابتدای این نشست گفت: برنامه‌ای که قرار است با این ارکستر روی صحنه ببریم، برایم بسیار مهم است، چون برنامه‌ای دوستانه میان دو کشور ایران و فرانسه محسوب می‌شود. فرانسه به من امکان تحصیل داد و توانستم ارکستری بسازم که سطح بالایی دارد و مردم دو شب دیگر می‌بینند که این ارکستر در سطح بالایی قراردارد. ما برای کنسرت پیش‌رو دو تکنواز فوق‌العاده را آوردیم که یکی از آنها آقای گیوم ونسان؛ نوازنده پیانو هستند و دیگری دختر خانم 20 ساله‌ای است که از 9 سالگی کنسرتورهای سخت و پچیده‌ای را اجرا کرده است.

او ادامه داد: من این برنامه را ترتیب دادم تا مردم فرانسه بفهمند که چقدر مردم ایران باشخصیت هستند. خصوصا که در سال‌های اخیر روابط ایران با جهان کمرنگتر شده و دنیا فراموش کرده که چقدر ایران مهم بوده و هست.

کرین سنتوز (مدیر ارکستر الیانس فرانسه) نیز در سخنانی گفت: مفتخریم که اولین کنسرت این ارکستر را در تالار وحدت برگزار می‌کنیم. ما سفرمان را با شور و شوق زیادی شروع می‌کردیم و امیدواریم که برنامه بی‌نظیری را در ایران داشته باشیم.

در ادامه؛ پژمان معمارزاده درباره رپترور اجرایی تالار وحدت توضیح داد: ما در این کنسرت یک قطعه از ادوارد لی؛ آهنگساز مهم فرانسه شامل اروپا در دوره رمانتیک، یک قطعه از بلابارتوک آهنگساز مجار (رقص‌های محلی رومانی) و دو رقص برامس اجرا می‌کنیم و در بخش دوم گیوم ونسام؛ نوازنده پیانو ما را در اجرای کنسرت‌های شماره 4 بتهوون همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طول تور کنسرت‌های اکستر الیانس120 نفر از فرانسه به ایران سفر می‌کنند؛ اضافه کرد: قرار است برای این 120 نفر تور کنسرت‌هایی در چند شهر مهم ایران برگزار شود و علاوه بر آشنایی این افراد با تاریخ، معماری و شخصیت مردم ایران اجراهایی نیز در برخی مکان‌های تاریخی صورت بگیرد.

معمارزاده درباره شهرهایی که اکستر الیانس در آنها اجرا خواهد داشت؛ توضیح داد: ارکستر ما در باغ شازده ماهان ‌(کرمان)، باغ دولت‌آباد (یزد)، تخت جمشید (شیراز)، کاخ چهلستون (اصفهان) و شهر کاشان کنسرت‌هایی را برگزار می‌کنیم.

این رهبر ارکستر با اشاره به اینکه هیچ وقت رابطه‌اش با ایران را فراموش نکرده؛ اظهار داشت: من در طول این سال‌ها از ایران دور نماندم و همواره پیگیر اخبار و اتفاقات ایران بودم. همین که آقای روحانی سر کار آمدند و با آقای ظریف توانستند کاری کنند که ایران جایگاه بین‌المللی خودش را پیدا کند؛ باعث شد ما فرصت پیدا کنیم چهره واقعی ایران را به جهان نشان دهیم. البته 14 سال پیش نیز به دعوت آقای مرادخانی (معاون هنری وزیر ارشاد) همین برنامه را در ایران داشتیم.

وی در پایان گفت: تلاش می‌کنم حضورم در ایران منجر به تشکیل انجمنی شود که جوانان ایرانی بتوانند از طریق این انجمن امکان تحصیل در فرانسه را داشته باشند.

کد خبر : ۳۶۲۷۷۴