خبرگزاری کار ایران

کشاورز در جشن تولدش مطرح کرد:

سینما پیشرفت نمی‌کند مگر آنکه تئاتر پیشرفت کند

محمدعلی کشاورز شب گذشته پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه با حضور جمعی از هنرمندان و اعضای کانون کارگردانان خانه تئا‌تر تولد ۸۶ سالگی خود را جشن گرفت.

به گزارش ایلنا، در آخرین پنجشنبه فروردین ماه سال جاری جمعی از هنرمندان کشورمان و اعضای انجمن کارگردانان خانه تئا‌تر ایران با حضور در خانه محمدعلی کشاورز و عیادت از وی تولد ۸۶ سالگی او را جشن گرفتند.

در این دیدار صمیمانه هنرمندانی همچون محمد بنایی، نویسنده، تهیه کننده، کارگردان و نایب رییس هییت مدیره کانون کارگردانان خانه تیا‌تر، داریوش اسد‌زاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئا‌تر تلویزیون، نصرت الله وحدت بازیگر قدیمی سینما، بهروز رضوی گوینده و مجری رادیو و تلویزیون، فرهنگ جولایی تهیه کننده باسابقه رادیو و تلویزیون، فضل الله توکل نوازنده قدیمی و باسابقه، ناصر خویشتن دار دوبلور و گوینده باسابقه، اسدالله یکتا بازیگران باتجربه سینما و تلویزیون، ونداد بنایی طراح صحنه و مدیر تولید سینما و تلویزیون، آرمان امام بخش نوازنده، سارا عابدی نماینده کانون کارگردانان خانه تیا‌تر و... حضور داشتند.

محمدعلی کشاورز در این دیدار بر لزوم توجه به هنر تئا‌تر و پیشرفت آن اشاره کرده و گفت: سینما و تلویزیون پیشرفت نمی‌کنند؛ مگر آنکه تئا‌تر پیشرفت کند. وی همچنین به نقل چند خاطره از سابقه ایفای نقش در تئا‌تر پرداخته و در ادامه برای تمامی هنرمندان و بخصوص کسانی که به تازگی خبر کسالتشان را شنیده است، آرزوی سلامتی کرد..

این هنرمند برجسته همچنین بیان کرد: ما هر چه داریم از مردم است و هنر ما برای مردم و خود ما هم برای مردم هستیم.

کشاورز از زنده‌یاد علی حاتمی و اکبر خواجویی و عباس کیارستمی در این جلسه به نیکی یاد کرد و در تماس تلفنی علی اکبر محلوجیان نویسنده سریال «پدر سالار» با خود تبریک وی را به مناسبت ۸۶ ساله شدن‌اش شنید.

در ادامه فضل الله توکل استاد موسیقی و گروه نوازندگان همراه او قطعه‌ای را به مناسبت سالروز تولد کشاورز اجرا کردند و سپس بهروز رضوی به حافظ خوانی پرداخت. گرفتن عکس یادگاری و خواندن ترانه تولد دسته جمعی پایان‌بخش این دیدار صمیمانه با پدر سالار سینما و تلویزیون ایران بود.

در جشن «شب کارگردان» که اردیبهشت ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران توسط کانون کارگردانان خانه تئا‌تر برگزار خواهد شد، برای محمدعلی کشاورز و استاد ولی الله شیر اندامی بزرگداشت برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۶۱۷۴۴