خبرگزاری کار ایران

انتقال آثار طاها بهبهانی به باغ موزه‌ شخصی‌اش

بهبهانی با بیان اینکه در برپایی باغ موزه خود در جاجرود با مشکلاتی مواجه شده، گفت: در آبان امسال نمایشگاهی از تمام آثارم برگزار خواهم کرد.

طاها بهبهانی؛ هنرمند خلاق، سختکوش و جستجوگری که آثارش در مجموعه مجموعه‌داران ایران، فرانسه، آلمان، هلند، ژاپن، انگلستان، نیوزلند، آمریکا، بلژیک، سوییس و ... حفظ و نگهداری می‌شود و همچنین آثار نقاشی او تحت عنوان سیری در آثار سوررئالیستی طاها، دنیای سوررئالیستی طاها و پرندگان طاها در سی و پنج نمایشگاه فردی و جمعی در داخل و خارج از کشور به نمایش در آمده‌؛ این روزها  مشغول کارهای پایانی باغ‌موزه شخصی‌اش در جاجرود است.

بهبهانی درباره برنامه‌های کاری خود در سال 95 گفت: نمایشگاه بزرگی از آثارم در ماه آبان برگزار خواهم کرد و در حال حاضر شبانه‌روز در حال انجام برنامه‌ها و کارهای مرتبط با آن هستم.

این طراح و مجسمه‌ساز ادامه داد: ایده‌هایی که برای ساخت مجسمه‌هایم به‌کار برده‌ام از ادبیات ایران و داستان‌های مولانا و عطار است.

او با اشاره به ویژگی‌های باغ‌موزه شخصی‌اش، افزود: به مدت سه سال است که روی باغ‌موزه‌ام تمرکز کرده‌ام و تمام هم و غم خود را برای برپایی آن گذاشته‌ام.

بهبهانی با گلایه از ناهماهنگی‌هایی که در سیستم اداری وجود دارد، ابراز کرد: آنقدر ناهماهنگی در سیستم اداری وجود دارد که تمام انرژی من صرف مسائلی می‌شود که در دیگر نقاط دنیا جزء مسائل روتین است. در هیچ جای دنیا دیده نشده که باغ‌موزه‌ای درست شود درحالیکه خیابان‌های اطراف آنجا آسفالت ندارد یا برق آن با مشکلات بسیاری مواجه باشد.

او با اشاره به اینکه 80 درصد از کارهای اجرایی باغ موزه انجام شده، اظهار کرد: در این مدت درحالیکه باید تمام انرژی و وقت خود را صرف باغ‌موزه و آثار آن می‌کردم؛ متاسفانه وقتم به رفت و آمد در ادارات و انجام بروکراسی‌های اداری گذشت. قصد من این بود که یک یادگاری برای آیندگان باقی بگذارم اما مصیبت‌ها و رنج‌های فراوانی در این مسیر دیدم و در این مسیر نه تنها حمایتی از هیچ ارگانی از من نشد بلکه آنها مرا با مشکلات زیادی مواجه کردند.

کد خبر : ۳۶۱۱۶۱