خبرگزاری کار ایران

انتقال مدیریت موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی از نگاه رئیس انجمن خوشنویسان:

اگر بنیاد توانایی‌اش را ثابت کرده؛ خیلی هم خوب است

رئیس انجمن خوشنویسان گفت: اگر توانایی بنیاد رودکی در زمینه نگهداری از مجموعه‌هایی مانند موزه هنرهای معاصر به اثبات رسیده باشد؛ قطعا باید از آن استقبال کرد.

جواد بختیاری (رئیس انجمن خوشنویسان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ در خصوص خبر واگذاری موزه‌ هنرهای معاصر به بنیاد رودکی، گفت: بنیاد رودکی نیز یکی زیر مجموعه ارشاد است و از نظر تشکیلاتی و کاربری مجموعه عمومی غیردولتی است اما در حقیقت مالکیت آن با وزارت ارشاد است و این بنیاد؛ برگزاری مراسم و نشست‌ها و کنسرت‌ها را برعهده دارد.

او ادامه داد: مالکیت موزه هنرهای معاصر در اختیار بنیاد قرار نمی‌گیرد بلکه از یک مدیری به مدیر دیگر سپرده می‌شود. و در تصمیم‌گیریها و تصمیم‌سازی‌ها مستقل می‌شود و تنها اتفاقی که می‌افتد این است که موزه به بخش نیمه‌خصوصی واگذار می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان افزود: تا آنجایی که من اطلاع دارم برای کاربری بهتر می‌خواهند مدیریت موزه هنرهای معاصر را به یک بخش اجرایی واگذار کنند که این بخش می‌تواند نهادی غیر از دولت باشد و اینطور نیست که بنیاد رودکی قصد خرید موزه هنرهای معاصر را داشته باشد.

بختیاری در پاسخ به این سوال که نگهداری‌ از موزه امروزه در دنیا یک تخصص محسوب می‌شود، آیا بنیاد رودکی در این زمینه تخصص دارد یا نه؟ اظهار کرد: اگر بنیاد توانایی نگهداری و مدیریت چنین مجموعه‌ای را دارد و این توانایی را به اثبات رسانده که وضعیت موزه‌ هنرهای معاصر را بسامان کند، بسیار عالی است اما اگر قرار است موضوع گسترش تشکیلاتی و سازمانی باشد، با این موضوع مخالف هستم.

او در پاسخ به این سوال که باتوجه به تجربه ناموفق و انتقاداتی که نسبت به انتقال ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی مطرح شده و مخالفت‌هایی که با سیاست‌گذاری‌های این بنیاد صورت گرفته؛ آیا تکرار چنین تجربه‌ای آنهم برای آثار بسیار باارزشی که هرگز قابل تکرار نیستند؛ اقدام مناسبی است؛ تصریح کرد: برخی از مسائل بوجود آمده درخصوص ارکستر سمفونیک فقط مسائل شخصی بوده و مسئله تشکیلات ارکستر سمفونیک مطرح نبوده. لذا این موضوع را نمی‌توان با دیگر موضوعات اجرایی تشابه‌سازی کرد.

رئیس انجمن خوشنویسان با بیان اینکه بنیاد رودکی؛ بنیاد خوشنامی است، ابراز کرد: اگر یک تشکیلاتی چه دولتی و چه غیردولتی توانایی اثبات‌شده‌ای در خصوص سامان دادن به یک مجموعه طبق ضوابطی که مورد پذیرش همگان است را داشته باشد، چرا نباید این اتفاق بیفتد، درحالیکه در تمام دنیا نیز این امر رخ می‌دهد مشروط بر اینکه توانایی آن مجموعه به اثبات رسیده باشد.

بختیاری در پایان گفت: اگر توانایی بنیاد رودکی در زمینه نگهداری از چنین مجموعه‌ای به اثبات رسیده باشد قطعا باید از آن استقبال کرد.

کد خبر : ۳۵۹۴۰۸