خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب خبر داد:

نهایی شدن زیرساخت‌های برق و مخابرات شهرآفتاب تا اول اردیبهشت‌/ بهره‌برداری از سالن گمرگ در هفته‌ی آینده

به گفته‌ی صفری؛ سالن گمرک نمایشگاه کتاب هفته‌ی آینده آماده‌ی دریافت اولین محموله از کتب خارجی خواهد بود.

حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ورود اولین محموله از کتب خارجی به «شهر آفتاب» در هفته‌ی آینده، درباره‌ی اقدامات صورت گرفته برای احداث سالن گمرگ بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در موضوع گمرک نمایشگاه با توجه به اینکه هفته آینده بخشی از سفارشات خارجی از طریق مرز بازرگان وارد کشور می‌شوند؛ نیاز بود همچون سال گذشته سالن ویژه گمرک نمایشگاه کتاب در شهر‌ آفتاب نیز دایر شود که این کار انجام شده است. با توجه به هماهنگی خوب ناشران بخش بین‌الملل و گمرک و همینطور همکاری مثبت سازمان گمرک؛ احداث و راه‌اندازی سالن گمرک نمایشگاه به خوبی پیش رفته و ظرف سه تا چهار روز آینده آماده بهره‌برداری می‌شود که بتواند پاسخگوی ورود اولین محموله از کتب خارجی به شهر آفتاب باشد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توضیح آخرین شرایط زیرساخت‌های لازم در نمایشگاه کتاب نیز اظهار داشت: درخصوص زیرساخت‌هایی مثل برق، مخابرات، دیتا و تلفن نیز پس از دستور محکم وزیر نیرو در خصوص همکاری نهادهای تابعه این وزارتخانه؛ بحث برق و ورود پرت‌های 63 کیلوواتی به مجموعه شهر آفتاب نهایی و قطعی شده است و این پٌرت‌ها تا اول اردیبهشت‌ماه به مدار برق شهری متصل شده و آماده بهره‌برداری می‌شوند. در بخش دیتا، مخابرات و کارتخوان‌ها نیز با همکاری سازمان فناوری شهرداری تهران زیرساخت‌های لازم تدارک و تامین شده است. واحد شبکه داخلی نصب و اتصالات فیبرهای نوری نیز در حال انجام است که این مسئله تا اول اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

صفری افزود: باتوجه به اینکه بخشی از ناشران قرار است در فضای باز مستقر شوند؛ نیاز بود تا تمهیداتی نیز به صورت ویژه برای آنها تدارک ببینیم که همزمان با تهیه و تدارک زیرساخت‌های سالن‌ها و فضاهای مسقف نیازهای برق، تلفن و مخابرات سازه‌های موقت نیز درحال پیشرفت و انجام است.

او در پایان تاکید کرد: بحث تحویل سالن‌های نمایشگاه نیز همانطور که اعلام شده در زمان مقرر (19 فروردین ماه) ازسوی شهرداری به مجموعه ارشاد تحویل داده می‌شود که در اسرع وقت به مسئولان و پیمانکاران غرفه‌ها واگذار شده تا برای غرفه‌سازی اقدام شود.

کد خبر : ۳۵۹۲۵۰