خبرگزاری کار ایران

بزرگ‎ترین شاعر پاکستانی در شب بخارا

روز دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ساعت ۵ عصر «افتخار حسین عارف» مهمان مجله بخارا خواهد بود.

به گزارش ایلنا، روز دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ساعت ۵ عصر «افتخار حسین عارف» مه‌مان مجله بخارا خواهد بود.

وی که بزرگ‎‌ترین شاعر پاکستانی است از چهره‌های سر‌شناس فرهنگی پاکستان به شمار می‌‎آید. او که تحصیلاتش را در رشته‌های علوم انسانی و جامعه‌شناسی در هندوستان به انجام رسانده، پس از فعالیت‌های رسانه‌ای تلویزیونی در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی، در سمت‌هایی چون ریاست فرهنگستان زبان ملی پاکستان، ریاست فرهنگستان ادبیات پاکستان و مدیرعامل بنیاد ملی کتاب این کشور فعالیت کرده است. از افتخار حسین چند کتاب شعر به چاپ رسیده و پژوهش‌های فراوانی هم در زمینه ادبیات انجام داده است. افتخار حسین عارف که استاد زبان‌های اردو و هندی است، در حال حاضر ریاست موسسه فرهنگی اکو را بر عهده دارد.

سخنرانان شب افتخار حسین عارف از این قرارند: نورمحمد جادمانی (سفیر پاکستان در ایران)، محمد افسر رهبین (رایزن فرهنگی افغانستان)، عزیز مهدی (شاعر و محقق هندوستانی)، شاه منصور شاه میرزا (شاعر و محقق تاجیکستان)، راشد نقوی (محقق از پاکستان)، دکتر علی بیات (مدیر کرسی زبان اردو در دانشگاه تهران) و سعید احمد حسین (شاعر و محقق از پاکستان).

علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در مراسم به نشانی، خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، کانون زبان فارسی مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۵۲۸۵۴