خبرگزاری کار ایران

اجماع صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور بر سر کاندیداهای مجلس+لیست

رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان از ارائه‌ی لیستی چهارده نفره‌ از نامزدهای انتخابات دهم با نام «حامیان صنعت چاپ و بسته‌بندی، ناشران، کاغذ و مقوا، مطبوعات» خبر داد.

غلامرضا شجاع (رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر لزوم شرکت حداکثری در انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان، درباره‌ی لیست منتشر شده از سوی این اتحادیه به عنوان افراد حامی صنعت چاپ و نشر در مجلس آینده، گفت: لیست چهارده‌ نفره‌ای از نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم، از سوی شرکت تعاونی لیتوگرافان آماده شده تا آن‌دسته از نامزدهایی که در حوزه‌ی فرهنگ و اقتصاد می‌توانند در آینده‌ی صنعت چاپ، نشر، مطبوعات و کاغذ تاثیر مثبت داشته باشند؛ برای ورد به مجلس مورد حمایت همکاران ما قرار بگیرند.

رئیس شرکت تعاونی لیتوگرافان افزود: در انتخاب افراد این لیست سعی شده تا به دور از نگاه‌های سیاسی و با دیدی فراجناحی آن دسته از افرادی را که هم می‌توانند و هم می‌خواهند در حوزه‌ی فرهنگ و اقتصاد فرهنگ موثر باشند را به دوستان صنف چاپ، نشر و کاغذ کعرفی کنیم. بانی اصلی تهیه‌ی این لیست شرکت تعاونی لیتوگرافان است اما سعی کردیم تا دغدغه‌های هر سه حوزه‌ی چاپ، نشر، کاغذ و مطبوعات را مدنظر داشته باشیم و با کاندیداهای موردنظر مطرح و حمایت آن‌‌ها را از این حوزه‌ها جلب کنیم.

این فعال حوزه‌ی چاپ و لیتوگرافی سپس چنین اقدامی از سوی شرکت لیتوگرافان را مسبوق به سابقه دانست و تصریح کرد: چهار سال پیش هم چنین اقدامی از سوی شرکت لیتوگرافان صورت گرفته بود که بیشتر حمایت از صنعت چاپ  را مدنظر داشت. امسال اما با توجه به رویکر تعاملی خوبی که 50 تشکل چاپ، نشر و کاغذ در ماجرای تعرفه‌ی کاغذ داشتند احساس کردیم حالا که یک خانواده هستیم باید در مواردی همچون انتخابات مجلس و لیست نمایندگان مورد نظر هم دغدغه‌های سایر همکاران حوزه‌ی چاپ و نشر را مطرح کرده و درنظر داشته باشم.

او همچنین یادآور شد: در دوره‌ی گذشته‌ی انتخابات مجلس هم از 14 نفر لیست مورد نظر تعاونی لیتوگرافان، 11 نفر به مجلس راه یافتند. تعدادی از این نمایندگان در بسیاری از مواقع همکاری و تعامل خوبی از خود نشان دادند و مثلا در مواجهه با مشکلاتی که ناشی از برخی خلاءهای قانونی از سوی برخی نهادها دولتی به وجود می‌آمد حمایت‌های قابل قبولی از حوزه‌ی لیتوگرافی و چاپ داشتند. اما خب 4-3 نفر هم در لیست قبلی بودند که هیچگونه حمایت و همکاری از خود نشان نداند و مثلا حتی در نگترش نامه‌ای به فلان وزارتخانه همراهی نمی‌کرند. به همین دلیل هم این افراد در لیست امسال گنجانده نشده‌اند.

شجاع در پایان مجدد تاکید کرد: لیست چهارده‌ نفره‌‌‌ی مذکور صرفا توسط شرکت تعاونی لیتوگرافان آماده شده اما در این دوره مسائل و چالش‌های سه حوزه‌‌ی نشر، چاپع کاغذ و مطبوعات را هم مدنظر داشته‌ایم و در این مورد اجماع خوبی به وجود آمده است. در حمایت از این چهار نفر نیز علاوه بر تشکیل لیست و معرفی به همکاران هم فعالیت رسانه‌ای انجام می‌دهیم و هم برای آن‌ها تراکت و بروشور انتخاباتی چاپ و تکثیر کرده‌ایم.

افراد فهرست انتخاباتی شرکت تعاونی سازندگان کلیشه، لیتوگراف مهر و پلاک و چاپ اسکرین برای مجلس شورای اسلامی که تحت عنوان «حامیان صنعت چاپ و بسته بندی، ناشران، کاغذ و مقوا، مطبوعات» مطرح شده است؛ عبارتند از:

دکتر علی مطهری

دکتر محمدرضا عارف

محمدحسن ابوترابی فرد

دکتر احمد توکلی

دکتر حسن غفوری فرد

دکتر محمدعلی وکیلی

غلامرضا مصباحی‌مقدم

مهندس سهیلا جلودارزاده

الیاس حضرتی

دکتر مجتبی رحماندوست

دکتر مصطفی کواکبیان

دکتر لاله افتخاری

فریده اولاد قباد

دکتر فاطمه رهبر

کد خبر : ۳۴۹۳۳۶