خبرگزاری کار ایران

در نشست فیلم «ابد و یک روز» مطرح شد؛

اسکار مهم نیست یک فیلم واقعی ببینید /انتقاد از حذف جایزه فیلم اولی‌ها

نشست خبری فیلم "ابد و یک روز" به کارگردانی سعید روستایی با حضور عوامل آن صبح امروز (پنجشنبه بهمن) در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نشست خبری فیلم "ابد و یک روز» با حضور سعید روستایی (کارگردان)، سعید ملکان (تهیه‌کننده)، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار (بازیگر) برگزار شد.

منتقد حاضر در نشست ابتدای جلسه گفت: فیلم "ابد و یک روز" در فضایی میان ناتورالیست و رئالیست قرار دارد و در چنین فیلم‌هایی انتخاب درست خیلی مهم است که خوشبختانه در این فیلم این اتفاق افتاده و همه چیز سر جای خودش است.

نوید محمدزاده با کنایه به نقد دیشب مسعود فراستی در برنامه هفت گفت: البته برای برخی‌ها ایراد گرفتن آسان است که دیشب دیدیم.

نوید محمدزاده بیان کرد: هر بازیگری باید برای موفقیت ریسک کند و به ندرت در تاریخ سینما نقش معتاد شاهکار داشتیم و البته بازی‌های بد هم زیاد داشتیم. نباید هنگام بازی فکر کنیم این نقش را قبلا بهتر بازی کردند و شاید من بد بازی کنم. هرکسی باید کار خودش را انجام دهد ولی من دیگر نقش معتاد بازی نمی‌کنم و همین یک مورد بود.

او در پایان گفت: من دوست دارم نقش‌هایی را بازی کنم که چیز تازه‌ای برای خودم داشته باشد. وقتی در یک ماه برای یک نقش 11 کیلو وزن کم می‌کنم، به این معنی است که کار انجام شده است، چون فقط گریم برای درآمدن یک نقش کافی نیست.

سعید روستایی  در ادامه این نشست با تشکر از کسانی که فیلم را دوست داشتند و از آن حمایت کردند؛ گفت: از اول هم به نیت ساخت فیلم بلند وارد سینما شدم و فیلم کوتاه می‌ساختم. قبل از این کار؛ یک فیلمنامه دیگر داشتم که قسمت نشد بسازم و به دلایلی آن فیلمنامه برای من کهنه شد پس فیلمنامه "ابد و یک روز" را کار کردم و پس از اینکه آقای ملکان فیلم را خواندند خیلی سریع وارد پیش‌تولید شدیم.

او ادامه داد: نمی‌دانستم قرار است چنین استقبالی از فیلم شود. من واقعیت را ساخته‌ام که به شدت وجود دارد، چون با پدری روبه‌رو شدم که هشت پسر معتاد داشت. یا با مردی روبه‌رو شدم که مواد مخدرش را فرزندان دوقلویش پنهان می‌کردند تا پلیس آن را دستگیر نکند، البته من تمام صداها و فیلم‌هایی را در این موارد داشتم از ترس و نیز به خاطر آن آدم‌ها پاک کردم. به جایزه گلدن‌ گلوب و اسکار و سیمرغ هم فکر نمی‌کنم. مهم نیست هیچکدام از ما سیمرغ بگیریم یا خیر، این مهم است که مردم این فیلم را که واقعی است؛ ببینند.

سعید روستایی درباره افغان بودن خواستگار فیلم گفت: به هیچ وجه فیلم نمادگرا نساختم و همه چیز همانطوری که دیدید؛ واقعی است.

او در پایان توضیح داد: از ابتدا من این نقش را برای نوید محمدزاده می‌نوشتم و اساس کار از روی یک مستند شکل گرفته بود که اجازه ساختش فراهم نمی‌شد. شانس خیلی خوب من این بود که خیلی از بازیگرانی که موقع فیلمنامه برای بازیگری در ذهن من بودند؛ پذیرفتند در این فیلم بازی کنند.

پیمان معادی هم در این نشست اظهار داشت: حقیقتا بهانه‌ای نداشتم که این کار را نپذیرم. نوید محمدزاده یک روز به من گفت امیدوارم من و تو با هم یک فیلم بازی کنیم و دقیقا روز بعدش چنین پیشنهادی به من و نوید شد. در فاصله‌ای که می خواستم فیلمنامه را بخوانم چند نفر دیگر به من گفتند فیلمنامه سعید روستایی را بخوان و وقتی خواندم خیلی این فیلمنامه و شخصیت را دوست داشتم. حتی در ابتدا فکر می کردم ایشان یا نزدیکانشان قبلا معتاد بودند که آنقدر خوب این فیلمنامه را نوشته است. سعید روستایی بسیار اهل تعامل بود و خیلی خوب با هم درمورد فیلمنامه بحث می‌کردیم.

پریناز ایزدیار نیز در این نشست گفت: من در مسیری بودم که ممکن بود سقوط کنم اما به لطف سعید روستایی و سعید ملکان امسال سال خوبی برای من شد. چون سابقه‌ی کاری من در حدی نبود که کسی به راحتی به من اعتماد کند.

سعید ملکان نیز در پایان این نشست گفت: متاسفانه ناراحت هستم که جایزه فیلمنامه را از فیلم‌های اول حذف کردند. این جایزه اتفاقا یک نوع تشویق بود که فیلمنامه‌نویس‌های بزرگ با فیلم اولی‌ها کار کنند.

ملکان درباره فیلمسازی و کارگردانی خودش گفت: وقتی کارگردانان خوبی چون سعید روستایی داریم دیگر نیازی نیست من وارد فیلمسازی شوم.

کد خبر : ۳۴۴۱۹۳