خبرگزاری کار ایران

آثار برجام به خانه هنرمندان رسید

رجبی معمار گفت: پس از گشایش‌های سیاسی صورت گرفته این الزام وجود دارد که تعاملات هنری مجموعه گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های پیش روی این مجموعه فرهنگی هنری پرداخت.

این مدیر برگزاری هفته‌های فرهنگی استان‌ها را یکی از اولویت‌های خانه هنرمندان ایران در سال جدید توصیف کرد و گفت: برنامه‌ای ویژه برای نزدیک‌تر شدن دیگر استان‌ها و دریافت شناخت بیشتر از یکدیگر به‌واسطه حضور در خانه هنرمندان وجود دارد که برگزاری هفته‌های فرهنگی از جمله سیاست‌های جدی در این زمینه است.

رجبی معمار همچنین بر توسعه روابط بین‌المللی خانه هنرمندان ایران و دیگر کشورها تاکید کرد و ادامه داد: اعزام هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کشورهای خارجی از جمله آن دسته از همسایگان که ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی ایراند دارند در برنامه قرار دارد. به‌ویژه پس از گشایش‌های سیاسی صورت گرفته با اجرای برجام این الزام وجود دارد که تعاملات در عرصه هنر بیشتر شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گفت:‌ این مجموعه قصد موازی کاری ندارد؛ بنابراین در اموری که دیگر خانه‌ها و انجمن‌های صنفی فرهنگی امکان انجام آن را داشته باشند چندان ورود نمی‌کنیم. همچنین امکاناتی فراهم شده که پیشکسوتان عرصه هنر حضور پررنگ‌تری برای گفتگو با هنرمندان جوان در مجموعه داشته باشند.

او افزود:تلاش می‌کنیم بین برگزاری نمایشگاه‌های عکس و برگزاری گالری‌ها نسبتی متعادلی برقرار شود. چن این مورد در گذشته بارها با گلایه اصحاب فرهنگ و هنر مواجه شده است.

رجبی معمار توجه به نسل هنرمندان جوان را یکی زا اولویت‌های خود دانست و اظهار کرد: ظرفیت‌ها به شدت محدود است و ما نمی‌توانیم پاسخگوی همه متقاضیان؛ به‌ویژه آن گروه از هنرمندان جوانی باشیم که به شدت مبتدی هستند. این هنرمندان باید سیر ارتقای هنری خود را پشت سر بگذارد و بعد از تأیید اساتید با تجربه ظرفیت‌های خانه هنرمندان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

او همچنین از تجدید نظر در بخش انتشارات خانه هنرمندان خبر داد و افزود: با توجه به میزان بهره‌گیری افراد و هنرمندان از نشریه‌های موجود به این نتیجه رسیدیم که به‌طور جدی به تجدید نظر نیازمندیم. بر همین مبنا دو نشریه تخصصی «نامه هنر»‌ و «شیوه» به زودی با رویکردی متفاوت،‌ زیر نظر خانه هنرمندان ایران منتشر خواهد شد. قرار نیست به هر قیمتی نشریه منتشر کنیم.

مدیرعامل خانه هنرمندان خاطرنشان کرد:‌ برای سینماتک خانه هنرمندان ایران بستری فعال در نظر گرفته‌ایم و بعد از این شاهد حضور چهره‌های برجسته این هنر در مجموعه خواهیم بود. همچنین بررسی ژانرهای گوناگون سینما نیز در دستور کار قرار دارد.

او به همکاری این مجموعه فرهنگی با دیگر رویدادهای هنری اشاره کرد و گفت: همکاری با جشنواره‌های پنج‌گانه مرتبط با جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی شامل جشنواره تئاتر، موسیقی، شعر، فیلم و تجسمی فجر در دستور کار ما قرارا دارد. در همین رابطه طی چند روز آینده شاهد برگزاری نشست تخصصی موسیقی و هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی خاهیم بود که آنچه عمل شده و آچه باید عمل شود را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

رجبی معمار خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که در برگزاری جشنواره‌های انقلاب همکاری جدی داشته باشیم و در همین راستا سالن استاد ناصری بلافاصله پس از آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در اختیار بخش سینما حقیقت قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۳۴۲۹۸۰