خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی صداوسیما:

پخش تصویر سیدمحمد خاتمی از رسانه ملی دلیل بر تأیید او نیست

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما درمورد پخش تصاویری از رئیس جمهوری دوران اصلاحات و رئیس مجلس ششم در برنامه مستند "پارلمان" گفت: پخش این تصاویر بازخوانی تاریخ است.

به گزارش ایلنا، داود نعمتی انارکی در واکنش به اعتراض برخی رسانه‌ها به پخش تصاویری از رئیس دولت دوره اصلاحات و رئیس مجلس ششم از تلویزیون این موضوع را بررسی تاریخی‌روند انقلاب دانست و افزود: آنچه در برنامه "پارلمان" به نمایش درآمده، بازخوانی تاریخی است و آنچه در مجالس گذشته اتفاق افتاده، بر مبنای دیدگاه‌های افراد مختلف برای روشنگری افکار عمومی پخش شده است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که این برنامه به عنوان یک مستند گزارشی تلاش می‌کند زوایای مختلف وقایع و رویدادهای انقلاب را به شکل واقع گرایانه بازگو کند؛ بنابراین اقتضای این رویکرد ایجاب می‌کند که تصاویری از آن رویدادها در گزارش‌های مستند به نمایش درآید.

نعمتی تصریح کرد: این اصل بدیهی در یک برنامه مستند است. از سوی دیگر می‌توان گفت پخش این تصاویر و بخش‌هایی از سخنان افراد به معنای همراهی و تأیید سازمان صداوسیما نیست. بلکه به اقتضای برنامه و موضوع مورد بحث این تصاویر پخش شده‌اند.

برنامه مستند "پارلمان" که از شبکه خبر پخش می‌شود، مروری بر تاریخچه و عملکرد مجالس قبل دارد.

کد خبر : ۳۴۲۹۲۶