خبرگزاری کار ایران

سالک به جشنواره تئاتر فجر آمد؛

هنر زیرساخت فرهنگی کشور است/حمایت از بودجه پیشنهادی دولت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حمایت خود از بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۵ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بودجه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی در زمینه هنرهای نمایشی در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. گرچه این بودجه درصورت تصویب از سوی نمایندگان، تامین‌کننده کاستی‌های زیرساختی و حمایتی فعالان عرصه هنرهای نمایشی نیست؛ اما تا حدودی نشان از توجه دولت به این بخش دارد.

احمد سالک (رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) درباره حمایت این کمیسیون از بودجه پیشنهادی دولت، گفت: بحث بودجه هفته آینده در کمیسیون ما مطرح خواهد شد. ما هنر را به عنوان زیرساخت‌ فرهنگی کشور می‌دانیم؛ هنر به عنوان وسیع کلمه یعنی تئا‌تر، شعر، ادبیات، سینما و دیگر گونه‌ها.

او افزود: براساس همین رویکرد طی چندسال گذشته تلاش کرده‌ایم بودجه عرصه فرهنگ کشور را تقویت کنیم و به عرصه‌های تئا‌تر و سینما توجه ویژه داشته باشیم. منتظر هستیم ببینیم در بودجه سال ۹۵ چه اتفاقی رخ می‌دهد.

سالک در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال پیشنهاد افزایش بودجه فرهنگ و هنر در بودجه ۹۵ وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: سعی می‌کنیم نیاز این عرصه برطرف شود، البته به منابع مالی دولت نیز بستگی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در زمینه تقویت زیرساخت‌ها با دقت عمل می‌کنیم اما همه هنر‌ها مانند تئا‌تر، شعر، سینما و ادبیات را در یک ردیف بررسی خواهیم کرد.

سالک شب گذشته با حضور در مجموعه تئاترشهر ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای نمایش "تکه‌های سنگین سرب" به کارگردانی ایوب آقاخانی نشست.

کد خبر : ۳۴۱۸۱۳