خبرگزاری کار ایران

نماینده تفرش بیان کرد :

بیمه خبرنگاران نباید نیمه تمام بماند

نماینده تفرش و آشتیان گفت: حمایت از خبرنگاران مهم است تا بدون دغدغه به اطلاع رسانی صحیح بپردازند و حمایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در بیمه خبرنگاران نباید ناتمام بماند.

 به گزارش ایلنا عباس صلاحی افزود: حمایت از خبرنگاران از نظر صنفی موضوعی ضروری است و توجه به بیمه خبرنگاران از گذشته هم قابل توجه نمایندگان مجلس بوده در حالیکه تا کنون اعتبار کافی برای این موضوع اختصاص داده نشده بود.

وی افزود: سال گذشته موضوع بیمه خبرنگاران از سوی چند نمایده مجلس پیگیری و به وزیر ارشاد در این رابطه تذکز داده شدتا خبرنگاران تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، به دلیل مشکلاتی که وجود داشته و تا کنون اقشار مختلفی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند این اتفاق به درستی رخ نداد و در عمل محقق نشد.

نماینده تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون به دلیل برخی از مشکلات بیمه برخی از گروه‌ها حذف و محدود شد و با وجود مشکلاتی برای سازمان تأمین اجتماعی موجود هست بیمه خبرنگارن نیز دستخوش عوارضی شد.

صلاحی افزود: سعی بر این بود که به یاری خدا مسئولان وزارت ارشاد در رابطه با بیمه خبرنگاران اقدام جدی داشته باشند و از سال قبل این موضوع مهم مورد توجه نمایندگان مجلس بود و از سویی باید در نظر داشت که حمایت‌های فعلی از خبرنگاران هم کافی نیست.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی و بیان مشکلات بدون تحریف، بزرگنمایی و سیاه نمایی مسائل مهمی است و فردی که در حرفه خبرنگاری فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات مهمی مشغول است لازم است در مقابل از خدمات و تسهیلات مناسبی نیز بهره‌مند شود تا وظایف مهم خود را به درستی ارائه دهد.

صلاحی تصریح کرد: امیدوارم طرح بیمه خبرنگارن نیمه تمام نماند و با قوت بیشتر ادامه یابد البته ممکن است عده‌ای در پوشش حرفه خبرنگاری از این امکان و مزایا بهره‌مند شوند و برای همین باید مدیریت شود تا افراد غیر از مزایای به وجود آمده برای خبرنگاران استفاده نکنند.

وی ادامه داد: لازم است از لحاظ شغلی و حرفه‌ای تسهیلات به درستی شامل خبرنگاران فعال کشور شود تا مشکات حرفه‌ای آن‌ها برطرف شود.

وی در رابطه با دو برابر شدن پرداخت یارانه بیمه خبرنگاران گفت: این بسیار مفید است که خبرنگاران در انجام کار خود به مسائل دیگری فکر نکنند و بتوانند اطلاع رسانی صحیح را در برابر انتظار جامعه انجام دهند و اقدام حمایتی وزارت ارشاد از خبرنگاران باید مستدام باشد و با هدف تامین استقلال حرفه‌ای و حمایت عملی از این قشر انجام شود.

 «یارانه بیمه» از ابتکارات وزارت فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم است که با هدف تضمین استقلال حرفه‌ای خبرنگاران به رسانه‌هایی پرداخت می‌شود که همکاران خود را بیمه می‌کنند و در این صورت عین مبلغ واریزی به حساب تامین اجتماعی را از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دریافت می‌کنند؛ بر این اساس و از سال آینده نه تنها رسانه‌هایی که لیست بیمه نداشته باشند از هر گونه تسهیلات و خدمات وزارت ارشاد محروم می‌شوند بلکه یارانه بیمه رسانه‌هایی که همکاران خود را با عناوین مرتبط و حقیقی بیمه کنند، دو برابر فیش واریزی پرداخت خواهد شد و باقی افراد به صورت نصف مبلغ تا رسانه‌ها به ارائه لیست‌های بیمه بر اساس عناوین خبری مرتبط با حوزه رسانه تشویق شوند و اقدام کنند.

کد خبر : ۳۴۱۳۲۴