خبرگزاری کار ایران

صدای صدرالدین شجره در «اژدهاک» شنیده می‌شود

صدرالدین شجره، چهره نام آشنای صدای ایران پس از سال‌ها با نمایش «اژدهاک» به جشنواره تئا‌تر فجر باز می‌گردد.

به گزارش ایلنا، بازیگر، گوینده و مجری باسابقه تئا‌تر و تلویزیون ایران، با حضور در نمایش «اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی مهدی پورخیاط به جشنواره تئا‌تر فجر می‌آید. او در کسوت صدا پیشه به ایفای نقش در این نمایش می‌پردازد.

صدرالدین شجره نویسندگی، تنظیم برای رادیو و کارگردانی نمایش‌های رادیویی بسیاری را بر عهده داشته است، اقتباس رادیویی از شاهکارهای ادبی چون راه آزادی (هوارد فارست)، خوشه‌های خشم (جان اشتاین بک)، پدران و فرزندان (تورگنیف)، خانه عروسک، خانه اشباح و جان گابریل ثوتمن (ایبسن)، مسخ (کافکا)، روز تا پایان تیرگی (شجره)، تقریباً تمام آثار چخوف و نیز اکثر نمایشنامه‌های اکبر رادی، از جمله نمایش‌های رادیویی شنیدنی هستند که صدرالدین شجره برای رادیو نوشته، تنظیم و کارگردانی و در برخی از آن‌ها بازی کرده است. شجره همچنین استاد نمایش رادیویی در دانشکده صداوسیما است.

نمایش «اژدهاک» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی مهدی‌پور خیاط که در بخش (به علاوه فجر) سی و چهارمین جشنواره تئا‌تر فجرحضور دارد، در روزهای ۷ و ۸ بهمن ۱۳۹۴ تمشاخانه ارغنون برای علاقه مندان اجرا خواهد شد. این نمایش پیش از این در تماشاخانه ارغنون به صحنه رفته بود و با استقبال بی‌نظیر مخاطبان تئا‌تر قرار گرفته بود.

کد خبر : ۳۴۰۴۹۶