خبرگزاری کار ایران

مالاریا و وارونگی در راه جشنواره فیلم فجر

فیلمهای سینمایی مالاریا به کارگردانی پرویز شهبازی و وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی قصد حضور در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را دارند.

به گزارش ایلنا، مسعود ردایی با شش فیلم متقاضی حضور در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر است. این تهیه‌کننده فرم شرکت دو فیلم سینمایی و ۴ مستند را برای حضور در بخش‌های مختلف فستیوال امسال پرکرده و این روز‌ها منتظر بازبینی هیات انتخاب است.

ردایی در خصوص این فیلم‌ها گفت: با «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی متقاضی حضور در بخش سودای سیمرغ هستم. برای فیلم سینمایی «سه بیگانه» ساخته مهدی مظلومی هم با توجه به اینکه فیلم اولی محسوب می‌شود متقاضی حضور در بخش نگاه نو جشنواره هستم.

ردایی در خصوص آثار مستندی که تهیه کرده نیز گفت: «آن دو ساعت» به کارگردانی مهرداد غفارزاده که به رویداد تاریخی ١٣ بهمن ۵٧ و حضور حضرت امام (ره) در ایران اسلامی می‌پردازد، «اطلسی‌ها» ساخته مهرداد غفارزاده با موضوع زنان در دفاع مقدس، «شبکه» به کارگردانی محمد شکیبانیا با موضوع شبکه‌های اجتماعی و نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و «دستهای خالی» ساخته بیات ترک با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با موضوع ریشه‌های پیدایش انقلاب اسلامی، چهار مستندی است که تهیه کرده‌ام و متقاضی حضور در بخش مستند جشنواره امسال هستم.

ردایی در پایان گفت: نسخه‌هایی از فیلم‌های سینمایی مالاریا و سه بیگانه و مستندهای آن دو ساعت و اطلسی‌ها را تاکنون تحویل دبیرخانه جشنواره داده‌ام. فیلم سینمایی وارونگی به کارگردانی بهنام بهزادی، در آخرین مراحل فنی است و احتمالاً اولین نمایش آن در جشنواره سی و چهارم فجرخواهد بود.

 فیلم وارونگی به کار گردانی بهنام بهزادی نیز در سی‌و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.

فیلمبرداری وارونگی در تهران انجام شد و اکنون مراحل پایانی تدوین آن توسط میثم مولای در حال انجام است. طراحی و ترکیب صدای وارونگی را امیرحسین قاسمی انجام خواهد داد و سحر سخایی موسیقی فیلم را می‌سازد. سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رؤیا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان بخش در وارونگی به ایفای نقش می‌پردازند و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات، عباد کریمی سایر بازیگران این فیلم هستند. فیلمنامه این فیلم سینمایی را بهنام بهزادی به نگارش در آورده است و در خط داستانی آن آمده است: سهیل پس از چندین سال، نشانی نیلوفر را پیدا کرده و به سراغش آمده است. رابطهٔ آن‌ها که در گذشته ناکام مانده، حالا درآستانه شکل گیری دوباره است. وارونگی سومین فیلم بهنام بهزادی پس از تنها دوبار زندگی می‌کنیم و قاعده تصادف است.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بهرام بدخشانی. طراح گریم: سودابه خسروی. صدابردار: رشید دانشمند. طراح صحنه ولباس: بابک کریمی طاری. دستیار کارگردان و برنامه ریز: افشین رضایی. عکاس: سمیه جعفری. مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ. مدیر تولید: شهرام زاهدی. تهیه کننده: بهنام بهزادی.

کد خبر : ۳۳۰۰۲۶