خبرگزاری کار ایران

۳۰ آبان ماه؛

«تئا‌تر از نگاه سنگلج» با حضور «جعفر والی» برگزار می‌شود

دومین جلسه از مجموعه نشست‌های ماهیانهٔ «تئا‌تر از نگاه سنگلج» روز شنبه ۳۰ آبان با حضور «جعفر والی» در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نشست‌های ماهیانهٔ «تئا‌تر از نگاه سنگلج» با هدف نگاهی بر تاریخ شفاهی تئا‌تر ایران بعد از سال ۱۳۴۴ ه. ش در هر ماه با حضور صاحب نظران و هنرمندان اثرگذار تئا‌تر ایران برگزار می‌شود.

در اولین جلسه از این سری نشست‌ها «عباس جوانمرد» از نحوهتاسیس تماشاخانه سنگلج در سال ۱۳۴۴ه. ش و چگونگی برگزاری جشنواره نمایش‌های ایرانی در آن مقطع زمانی صحبت به میان آورد. در دومین جلسه نیز قرار است «جعفر والی» هنرمند صاحب نظر هنرهای نمایشی در ارتباط با جایگاه و نقش بازیگران اولین گروههای حرفه‌ای تئا‌تر ایران و ضرورت رفتن به سمت به درام ایرانی صحبت کند.

نشست‌های ماهیانهٔ «تئا‌تر از نگاه سنگلج» همزمان با پنجاهمین سال تاسیس تماشاخانه سنگلج قرار است به سوالاتی از جمله نحوه شکل گرفتن اولین گروههای حرفه‌ای تئا‌تر، چگونگی برخورداری تئا‌تر از حمایت دولتی و علت به وجود آمدن مفاهیمی چون «درام ایرانی» پاسخ دهد.

دومین جلسه از سری نشست‌های ماهیانهٔ «تئا‌تر از نگاه سنگلج» روز شنبه ۳۰آبان، ساعت ۱۹ و با حضور «جعفر والی» در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۲۶۱۷