خبرگزاری کار ایران

آلبوم ارکستر فیلارمونیک تهران ضبط می‌شود / برگزاری کنسرت تا پایان سال

آرش گوران از آغاز حلسات ضبط آلبوم جدید ارکستر فیلارمونیک تهران با اجرای 9 نفر از شِف‌های ارکستر خبر داد.

آرش گوران (رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این ارکستر گفت: ارکستر ما در حال برنامه‌ریزی برای برگزای کنسرت‌هایی تا پایان امسال و اوایل سال آینده است و بر همین اساس تمرین‌های ما نیز ادامه دارد.

او ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم آلبوم ارکستر فیلارمونیک تهران را منتشر کنیم. تاکنون دو قطعه «آداجیو ارکستر زهی اثر ساموئل باربر» و «قطعه‌ای برای تریو و ارکستر زهی اثر گیوم لوکو» ضبط شده است و از هفته آینده نیز جلسات دوباره ضبط خود را با همراهی 9 نفر از شِف‌های ارکستر آغاز می‌کنیم.

رهبر ارکستر فیلارمونیک تهران همچنین افزود: ارکستر ما نوازنده مشترکی با ارکستر سمفونیک تهران ندارد و من پیشتر هم در جلسه‌ای گفته بودم که ما تحت عنوان ارکستر فیلارمونیک تهران فعالیت جداگانه خود را خواهیم داشت و امیدواریم با حمایت بنیاد رودکی بتوانیم اجرای خود را در تالار وحدت روی صحنه ببریم.

ارکستر فیلارمونیک تهران سال گذشته (دی ماه سال 93) آخرین کنسرت خود را در تالار وحدت با اجرای آثاری از چایکوفسکی، آروو پارت، گورسکی و دیوید هیس برگزار کرد که با استقبال گسترده مخاطبان رو به رو شد.

این ارکستر در غیاب ارکستر سمفونیک تهران؛ توانسته بود اجراهای با کیفیتی را برای مخاطبان موسیقی کلاسیک و موسیقی معاصر روی صحنه ببرد.

همچنین آرش گوران در پی کسب دیپلم افتخار مسابقات رهبری دریای سیاه، توانست در مسابقات رهبرى ژونس موزیکال در بخارست شرکت کند و در میان ٥٠ رهبر از کشورهای مختلف جزو ٢٠ رهبر برگزیده جوان جهان از نگاه این مسابقات قرار گیرد.

مسابقات رهبرى ژونس موزیکال بخارست در دنیا از جایگاه و اهمیت ویژه‌اى برخوردار است به‌طوری‌که وابسته به یکى از بزرگترین فستیوال‌هاى موسیقى دنیا و محل اجتماع چهره‌هاى ویژه موسیقى کلاسیک جهان است و راه یافتن به این مسابقات مستلزم توانایى و مهارت تخصصى بالایى براى هنرمندان دنیاست.

کد خبر : ۳۱۹۶۹۰