خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی ارشاد خبر داد:

حضور اعتراضى ایران در فرانکفورت موفقیت‌آمیز بود

شصت و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت، در حالی پایان یافت که به گفته‌ی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حضور اعتراضی ایران در این نمایشگاه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی با اشاره به بازتاب اخبار بسته بودن غرفه ایران و ناشران بخش خصوصی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: اخبار ایران در اعتراض به سیاست‌های گزینشی مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت بازتاب گسترده‌ای داشت، به گونه‌ای که بیش از شصت رسانه بین‌المللی و منطقه‌ای به پوشش این خبرها در رسانه‌های خود پرداختند.

وی افزود: بازتاب این خبر در رسانه‌های خارجی نشان داد که صدای اعتراض فرهنگی و مسالمت جویانه ایران به گوش جهانیان رسیده است.

معاون امور فرهنگی تصریح کرد: این اقدام اعتراضی یکپارچه ناشران ایرانی به گونه‌ای بود که مشی تفرقه‌افکنانه برخی رسانه‌ها در همان روز نخست رنگ باخت و مجالی برای القای این شکاف فراهم نشد.

 صالحی در پایان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجاربی که در این نمایشگاه بدست آمد به حضور موثر صنعت نشر ایران در عرصه‌های فرهنگی بویژه شرکت فعالانه در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

کد خبر : ۳۱۴۶۱۰