خبرگزاری کار ایران

تور کنسرت‌های اروپایی علیزاده و قربانی در آبان/اجرای تهران بعد از محرم و صفر

حسین علیزاده و علیرضا قربانی از هشتم آبان ماه کنسرت خود را با همراهی آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ در دانمارک برگزار می‌کنند و تور اروپایی آن‌ها تا آخر آبان ادامه دارد. بعد از محرم و صفر اجراهای این گروه در تهران برنامه‌ریزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حسین علیزاده و علیرضا قربانی در اولین همکاری خود با یکدیگر؛ دو آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ را در تور کنسرت‌های اروپایی خود اجرا می‌کنند. کنسرت‌های این دو آنسامبل در آلمان، دانمارک، انگلستان، اتریش، اسپانیا، هلند، بلژیک و سوییس برگزار می‌شود.

کنسرت‌های این گروه از کپنهاگ دانمارک در روز 30 اکتبر ( هشت آبان) آغاز می‌شود. فردای آن روز کنسرت علیزاده و قربانی در وین برگزار می‌شود. «Theater Akzent» در وین میزبان سالن میزبانِ این گروه خواهد بود. در ادامه‌ی کنسرت‌ها؛ یکم نوامبر ( ده آبان) سالن Cologne Philharmonic Hall در شهر کلن محل اجرای گروه خواهد بود.

همچنین 6 نوامبر (پانزدهم آبان) در فرایبورگ آلمان، 7 نوامبر (شانزدهم آبان) در مونشنِ آلمان، 8 نوامبر (هفدهم آبان) در لندن انگلستان، 10 نوامبر (نوزدهم آبان) در مادرید اسپانیا، 12 نوامبر (بیست و یکم آبان) در روتردام هلند، 13 نوامبر (بیست و دوم آبان) در بروکسل بلژیک، 14 نوامبر (بیست و سوم آبان) در برلین آلمان و در نهایت 16 نوامبر (بیست و پنجم آبان) در زوریخ سوییس کنسرت‌های دو آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ با نوازندگی تار حسین علیزاده و خوانندگی علیرضا قربانی برگزار می‌شود.

در کنار علیزاده و قربانی؛ پژمان حدادی، بهنام سامانی و رضا سامانی نوازندگی پرکاشن را برعهده دارند. همچنین جواد افشار (سنتور)، سیامک جهانگیری (نی)، علی بوستان (شورانگیز) و صبا علیزاده (کمانچه) نیز در این کنسرت‌ها حضور دارند.

کنسرت‌های این گروه، روز هشتم آبان ماه – ۳۰ اکتبر- در کپنهاک آغاز خواهد شد. روز بعد از آن علیزاده و قربانی به وین خواهند رفت. اول نوامبر- دهم آبان ماه- در کلن کنسرت بعدی گروه انجام خواهد شد و پانزدهم و شانزدهم آبان ماه در فرایبورگ و مونشن آلمان، قطعات ساخته شده توسط حسین علیزاده را اجرا خواهند کرد. بعد از آن، آنسامبل هم‌آوایان و ضربانگ به انگلستان می‌روند تا کنسرتی را در لندن برگزار می‌کند و پس از آن به سوییس خواهند رفت.

طبق برنامه‌های گروه؛ قرار است اجراهایی در تهران نیز بعد از ماه محرم و صفر برگزار شود. حسین علیزاده چندی پیش در مراسم نکوداشت مولانا نیز اجرایی داشت و مورد تقدیر قرار گرفت. حال پس از آن اجرا؛ بیستم مهرماه با همراهی محمد معتمدی در حافظیه شیراز به یاد حافظ می‌نوازد. در این مراسم علاوه بر اجرای منتخبی از آثار گذشته علیزاده؛ ساز و آوازهایی جدید نیز اجرا می‌شود.

کد خبر : ۳۱۱۸۹۴