خبرگزاری کار ایران

با آغاز برنامه‌های پاییز ارکستر سمفونیک؛

«کارمینا بورانا» سه شب در تهران شنیده می‌شود

ارکستر سمفونیک تهران -۱۴ مهرماه- در دومین فستیوال موسیقی تهران کنسرت می‌دهد. این ارکستر طی روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر ماه در قالب برنامه‌های روتین «مهر تا مهر» در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ ارکستر سمفونیک تهران چهارمین روز تمرین خود را با رهبری علی رهبری سپری می‌کند. گروه کر این ارکستر نیز توسط رازمیک اوهانیان رهبری می‌شود. درحال حاضر این ارکستر به تدریج خود را آماده می‌کند تا کمتر از ده روز آینده؛ سه شب در دو تالار تهران کنسرت دهد.

ارکستر سمفونیک قصد دارد تا طی این سه شب قطعه «کارمینا بورانا» اثر کارل اورف را بنوازد. کارمینا بورانا از جمله زیباترین آثار موسیقی کلاسیک آوازی جهان به‌شمار می‌رود. این قطعه؛ مجموعه‌ای در قالب یک کتاب خطی‌ست که در سال ۱۸۰۳ میلادی در ایالت باواریای آلمان کنونی، پیدا شد. این قطعه توسط کارل ارف در سال های ۱۹۳۵ تا ۱۹۳۶ ساخته شده است.

ارکستر سمفونیک تهران با اجرای این اثر؛ -۱۴ مهرماه- در دومین فستیوال موسیقی تهران و در سالن برج میلاد روی صحنه می‌رود. همچنین این ارکستر طی روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر ماه در قالب برنامه‌های روتین «مهر تا مهر» در تالار وحدت کنسرت می‌دهد. 

کد خبر : ۳۰۸۸۷۴