خبرگزاری کار ایران

نمایش‌نامه «تکه‌های سنگین سرب» رونمایی می‌شود

تعدادی از نمایندگان مجلس و جمعی از هنرمندان برجسته، شب گذشته به تماشای نمایش "تکه‌های سنگین سرب" نشستند.

به گزارش ایلنا، شب گذشته دوشنبه - 30 شهریور - لاله افتخاری عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، محمد باقری بناب عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، میرهادی قره سید رومیانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و هنرمندانی چون امیرعلی دانایی، مجید حمزه، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی، اتابک نادری، امیر پارسی، عیدالعلی کمالی و علی میلانی در سالن چهارسو حضور یافتند و  به تماشای نمایش "تکه‌های سنگین سرب" نشستند.

مهمانان، پس از پایان اجرای این نمایش با حضور در پشت صحنه، از تلاش گروه اجرایی نمایش تشکر کردند.

افتخاری "تکه‌های سنگین سرب" را اثری متین و موقر دانست و گفت: این نمایش، جنبه‌های جدیدی از زندگی شهید چمران را روایت می‌کند و برخلاف دیگر فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده درباره این شهید بزرگوار، نگاه تازه‌‌ای به تماشاگر ارائه می‌کند.

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس، ضمن تقدیر از عارفه لک و پیام دهکردی، نقش‌آفرینی آنها را جذاب و تاثیرگذار دانست و افزود: باید خدا را شاکر بود که توفیق تماشای این نمایش را پیدا کردیم و در آستانه هفته دفاع مقدس مخاطب نمایشی شدیم که همت و تلاش هنرمندانه گروهی و روایت متفاوت آنها از رزمنده شاخص عرصه مقاومت و دفاع را نشان می‌دهد.

میرهادی قره سید رومیانی نیز "تکه‌های سنگین سرب" را اثری قابل تأمل و جذاب دانست و توضیح داد: با توجه به سابقه تئاتر در ایجاد فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ جامعه، امروز شاهد تئاتر ارزشمند از برههه‌ای خاص از زندگی دکتر چمران بودیم که شخصیت فرهنگی و انقلابی او را نشان می‌داد.

این نماینده مجلس افزود: این نمایش در یک فضای بسیار مناسب و با هزینه نه چندان گزاف تاثیرگذاری بسیار بالا و تعیین کننده دارد.

وی از گروه اجرایی نمایش تشکر کرد و گفت: از دستگاه‌های متولی تقاضا می‌شود حمایت از چنین گروه‌هایی را در دستور کار قرار دهند تا چنین موضوعاتی که مورد قبول و پسند اقسام و طیف‌های مختلف مردم است، بیشتر بر صحنه تئاتر دیده شود.

در ادامه، حجت‌السلام والمسلمین باقری بناب نیز ضمن تشکر از اقدام گروه اجرایی در پرداختن به زندگی شهید چمران گفت: جای خوشحالی است که هنرمندان ما در عرصه تئاتر نسبت به چنین موضوعاتی دغدغه دارند و با بهره‌گیری از نگاه هنرمندانه خود به موضوعات، روایتی متفاوت، خاص و تاثیرگذار به مخاطبان خود عرضه می‌کنند.

تا امروز شخصیت‌های برجسته‌ای همچون مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، ولی‌الله شجاع پوریان عضو شورای شهر تهران ، حسین پارسایی، مهدی شفیعی، محمدرضا خاکی، مهرداد رایانی مخصوص، رحمان سیفی آزاد و آتش تقی‌پور به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

مراسم رونمایی از کتاب "تکه‌های سنگین سرب" نوشته ایوب آقاخانی به همراه نشست خبری این نمایش، روز چهارشنبه، 1 مهر در تالار کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

پیام دهکردی و عارفه لک، بازیگران نمایش "تکه های سنگین سرب" هستند و دیگر عوامل تازه ترین اثر گروه تئاتر پوشه نیز عبارتند از: آنکیدو دارش، آهنگساز و طراح جلوه‌های صوتی؛ الهام صالحی، طراح چهره‌پردازی؛ کیوان معتمدی، طراحی نور؛ ارسلان آقاخانی ، طراح پوستر و بروشور؛ لادن سیدکنعانی، طراح صحنه و لباس؛ نورالدین حیدری ماهر ، مدیر تولید و برنامه‌ریز پروژه؛ وحید لک، مشاور رسانه‌ای و هانیه خاکپور، مدیر روابط عمومی.

این نمایش هر شب (بجز شنبه) ساعت 20 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

بلیط های این نمایش در پایگاههای اینترنتی ایران کنسرت و گیشه تئاتر به نشانی www.iranconcert.com و  www.gishetheater.com  به فروش می رسد.

 

کد خبر : ۳۰۷۱۸۰