خبرگزاری کار ایران

روزنامه اطلاعات نود ساله شد

مراسم بزرگداشت نودمین سالگرد انتشار روزنامه اطلاعات ظهر امروز با حضور احمد مسجد جامعی در موسسه اطلاعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات ضمن خیر مقدم به حاضران در این جلسه گفت: آنچه امروز شاهد هستیم ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران ما در تحریریه روزنامه است که همواره بی‌توجه به نام تلاش می‌کنند و افتخار حاصل از عملکرد آنها به نام من تمام می‌شود.

این پیشکسوت عرصه مطبوعات همچنین به حضور احمد مسجد جامعی در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: آقای مسجد جامعی در هر سنگری که فعالیت کردند به ما لطف داشتند و حضور ایشان در مجامع گوناگون موجب خیر و برکت است.

دعایی سپس به معرفی همکاران خود در تحریریه روزنامه اطلاعات پرداخت. نکته جالب توجه در این بخش حضور روزنامه‌نگاران با سابقه در تحریریه این روزنامه بود.

مسجدجامعی در ادامه مراسم بزرگداشت نودمین سالگرد انتشار روزنامه "اطلاعات" خاطر نشان کرد: در روزهای مصادف با روز خبرنگار بازدیدهایی از چند رسانه داشتیم که وقتی متوجه می‌شدند نخستین دیدار ما با مسئولان روزنامه اطلاعات بود ابراز همدلی و خوشحالی داشتند و من متوجه شدم که همه فعالان رسانه‌ای به روزنامه اطلاعات علاقه‌مند هستند و ارادات خود را به این روزنامه ابراز می‌کنند. حسن توجه آنها برای من نکته جالبی بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: خوشحالم که روزنامه اطلاعات تا این اندازه در دلها جا بازکرده است. روزنامه با مشی اخلاقی که دارد به محوری تبدیل شده که همه دوست دارند نسبت خود را با آن تعریف کنند.

مسجدجامعی تصریح کرد: رعایت اخلاق در مراسم روز گذشته هم وجود داشت و اعضای تحریریه روزنامه اطلاعات از همکاران قدیمی و بازنشسته خود نیز درخواست مشارکت می‌کردند؛ این الگویی رفتاری برای تمام دوستان ما در رسانه‌ها محسوب می‌شود.

فاطمه دانشور یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران که در این مراسم حاضر بود، ضمن ابراز شگفتی از فعالیت‌های روزنامه اطلاعات اظهار داشت: به آقای دعایی تبریک می‌گویم که موفق شدند چهار دهه انتشار این روزنامه را ادامه دهند.

او سپس به آغاز فعالیت‌های انجمن صنفی مدیران رسانه اشاره کرد و گفت: این اتفاق مثبت و خوبی است و من در شورای شهر و اتاق بازرگانی تلاش می‌کنم از این جریان حمایت‌هایی داشته باشم. به‌ویژه که ارتباط بیشتر با رسانه‌ها برای پیشبرد برنامه ‌های شهری در شورای شهر اهمیت زیادی دارد.

او تصریح کرد: کمیسیون مشابهی در اتاق بازرگانی راه‌اندازی خواهیم کرد و پیشنهاد می‌کنم این انجمن به عضویت اتاق در بیاید تا از حمایت‌ها برخوردار شود.

دانشور در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: با توجه به اتفاق‌های چند سال اخیر و فشارهای اقتصادی بر مطبوعات و رسانه‌ها، جا دارد نهادهای خصوصی حمایت‌های بیشتری از رسانه‌ها داشته باشد تا با قوت و قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند.

بریدن کیک جشن نودمین سالگرد انتشار روزنامه اطلاعات پایان بخش این مراسم بود.

سید محمود دعایی، احمد مسجد جامعی،‌فاطمه دانشور ،‌اعضای هیات مدیره انجمن صنفی مدیران رسانه‌ها و تعدادی از روزنامه‌نگاران پیشکسوت روزنامه اطلاعات در این جلسه حضور داشتند.

کد خبر : ۲۹۹۶۸۳