خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۱۴۱

کمیته تخصصی فرهنگی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه دریافت درجه هنری در رشته‌های شعر و داستان‌نویسی اطلاعیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ کمیته تخصصی فرهنگی ذیل تشیکلات شورای ارزشیابی هنرمندان نویسندگان و شاعران کشور عطف به متمم آیین‌نامه مصوب جلسه ۵۶۹ مورخ  12/ 7/ 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی و در راستای ارزشگذاری به تخصص، تجربه و پاسداشت منزلت هنرمندان کشور، وظیفه رسیدگی به درخواست متقاضیان را در حوزه دریافت درجه هنری در رشته‌های شعر و داستان‌نویسی به عهده دارد. از این رو، نتایج ارزیابی پرونده متقاضیان، پس از تأیید شورای ارزشیابی هنرمندان، رسمیت خواهد داشت.

بر اساس این طرح، شاعران و داستان‌نویسان می‌توانند با ارائه مدارک لازم، نسبت به میزان امتیازی که احراز می‌کنند موفق به دریافت درجه هنری از درجه یک تا درجه پنج شوند که براساس آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، همتراز با مدرک تحصیلی دکتری تا دیپلم است.

هنرمندان شاغل در دستگاه‌های دولتی در صورت کسب یکی از این درجات پنج گانه، وضعیت استخدامی و حقوقی‌شان متناسب با درجه دریافتی تطبیق داده خواهد شد. قابل ذکر است که تسهیلات این طرح شامل ادامه تحصیل بر مبنای مدرک ارایه شده در دانشگاه‌ها، عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها و موارد مشابه نمی‌شود.

 این طرح صرفا برای شاعران و داستان نویسان در حوزه هنر مکتوب تصویب شده است و شامل نویسندگان در حوزه‌های دیگر (دین، سیاست، تاریخ، جامعه‌شناسی و...) نمی‌شود.

شرایط مراجعه:

شاعران و داستان‌نویسان ساکن در استان تهران که متقاضی استفاده در این طرح هستند، برای دریافت فرم و تکمیل مدارک می‌توانند به دبیرخانه کمیته تخصصی فرهنگی شورای ارزشیابی هنرمندان واقع در ساختمان مرکزی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی، طبقه سوم، اتاق ۳۳۴ (تلفن: ۳۸۵۱۲۳۳۱) مراجعه کنند.شاعران و داستان‌نویسان ساکن در سایر استان‌ها‌ نیز با مراجعه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود می‌توانند نسبت به دریافت فرم و تکمیل مدارک اقدام کنند.

همچنین تصویر فرم‌های درخواست و فهرست مدارک مورد نیاز در درگاه اینترنتی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی http://mof.farhang.gov.ir/fa/komitehonarmandan  درج شده است تا در صورت نیاز، امکان دسترسی به نسخه چاپی متن های مذکور فراهم باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز