خبرگزاری کار ایران

محمد مطیع در مراسم آغاز نمایش «زیر زمین»:

اکثر سالن‌ها میزبان «آتراکسیون» هستند

نخستین اجرای نمایش «زیر زمین» با حضور محمد مطیع هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر در خانه موزه انتظامی به صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرش عباسی، کارگردان این نمایش پیش از آغاز اجرا به دلایل دعوت از محمد مطیع برای حضور در این مراسم اظهار کرد: چهار سال قبل تماسی با ایشان داشتم و افتخار دادند بعد از سی و دو سال دوری از صحنه با گروه ما همکاری کنند. به همین دلیل ارتباط نزدیکی شکل گرفت که حتی خارج از کشور هم ادامه داشت و ایشان به من لطف داشتند.

او افزود: به همین دلیل وقتی متوجه شدم آقای مطیع ایران هستند خواستم کار با حضور ایشان آغاز شود و در آینده هم اگر کاری داشته باشم با حضور ایشان افتتاح خواهد شد.

IMG_6034

محمد مطیع سپس ضمن قدردانی از حضور مخاطبان در سالن انتظامی بیان کرد:‌ خوشحالم که اینجا حاضر هستید و با این حضور از تئاتر حمایت می‌کنید. خواهش من این است که همواره از این هنر رو به موت حمایت کنید، چون در مدت بازگشت به کشور جریان را رصد کردم و معتقدم نمایش رو به موت است. زیر بال تئاتر را بگیرید تا زمانی که واقعا تئاتر شود؛ الان نیست.

او در توضیح دلایل خود اظهار کرد: قبلا در دوره‌ای که ما کار می‌کردیم اگر فردی در تئاتر فعال بود باعث افتخار می‌شد. اما امروز به گوش می‌رسد برای رونق تئاتر چهره می‌آورند و بلیت‌های آنچنانی با رقم‌های بالا می‌فروشند.

بازیگر سریال «هزاردستان» خطاب به هنرمندان تئاتر اظهار کرد: اجازه دهید تئاتر داشته باشیم نه شو و آتراکسیون چون کارهایی که برای فروش به "چهره" و "ستاره" نیاز دارد بیشتر شو به نظر می‌رسد تا نمایش. زمان ما در خیابان لاله‌زار نمایش‌های آتراکسیون اجرا می‌شد اما امروز انتظار چیز دیگری است.

او تصریح کرد: امروز آن مدل تئاتر در اکثر سالن‌ها وجود دارد. نسل ما برای این تئاتر  زحمات زیادی کشید اما امروز نامی از آن نسل نیست؛ گویی اصلا وجود نداشته‌اند.

IMG_6028

مطیع در بخش دیگری از سخنانش گفت: 4 سال پیش در سوئد جوانی با من تماس گرفت و گفت نمایشی دارم که می‌خواهم شما در آن بازی کنید. من نه او را می‌شناختم، نه اسمش را شنیده بودم؛ اما وقتی نمایش‌نامه‌اش را خواندم به جمع اضافه شدم و امروز خوشحالم که در آن نمایش بازی کردم چون دوستش داشتم.

در مراسم افتتاحیه نمایش «زیرزمین»؛ مصطفی مختاباد، شهرام کرمی، علی شمس، افشین زارعی، مهران نائل، شیرین یزدان‌بخش حضور داشتند.

زیرزمین با بازی الهام شعبانی و بهنام شرفی هر روز ساعت 19:30 در خانه موزه استاد انتظامی واقع در قیطریه( بلوار اندرزگو) روبروی بلوار کاوه، خیابان شهید احمدی به صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیش خرید بلیت نمایش به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

کد خبر : ۲۹۵۳۲۲