خبرگزاری کار ایران

«خاطرات روی سنگ» در مونیخ، مسکو و گراندا

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی «شوکت امین کورکی» در سه جشنواره بین‌المللی فیلم از جمله؛ «مونیخ»، «مسکو» و «گرانادا» در سطح جهان به نمایش درآمد.

به گزارش ایلنا؛ فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» (بیره‌وه‌رییه‌کانی سه‌ر به‌رد) Memories On Ston جدیدترین اثر «شوکت امین کورکی» کارگردان کُرد عراقی که با فیلمبرداری سینماگر ایرانی «سالم صلواتی» و با همکاری تعدادی از عوامل سینمای ایران، آلمان و اقلیم کردستان عراق آماده شده است، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، با حضور «شوکت امین کورکی» کارگردان و «ممد اکتاش» تهیه‌کننده این فیلم، در سه سانس مختلف در بخش «سپوتلایت»Spotlight  در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مونیخ» در کشور آلمان روی پرده رفت.

این جشنواره با نمایش 200 فیلم از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش مسابقه «بین‌الملل»، بخش رقابتی «استعدادهای تازه آلمان»، بخش «سپوتلایت»، بخش «تقدیر ویژه از سینماگران سرشناس آلمانی»، بخش «ویژه»، بخش «سینمای مستقل بین‌الملل» ، بخش «سینمای کودکان»، بخش «سینه ویژن» و ... در روزهای 4 تا 13 تیرماه امسال (25 ژوئن تا 4 ژوئیه 2015) در شهر مونیخ در آلمان برگزار شد.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در دو سانس مختلف در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مسکو» به نمایش درآمد. این جشنواره که یکی از مهمترین فستیوال‌های کشور روسیه به شمار می‎رود؛ در چندین بخش مختلف در روزهای 19 تا 26 ژوئن 2015 در شهر مسکو در روسیه برگزار شد.

«خاطرات روی سنگ» همچنین در بخش افتتاحییه «سینه دل سور» در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «گرانادا» در اسپانیا روی پرده رفت؛ این جشنواره در روزهای 8 تا 14 ژوئن 2015 در شهر گرانادا در کشور اسپانیا برگزار شد.

فیلم سینمایی «خاطرات روی سنگ» که تاکنون در جشنواره‌های مختلف فیلم در سطح جهان روی پرده رفته و چندین جایزه معتبر بین‌المللی را از آن خود کرده است، در آخرین حضور بین‌المللی خود، با حضور «شوکت امین کورکی» کارگردان، «ممد اکتاش» تهیه‌کننده این فیلم و «عباس غزالی» نماینده پارلمان اقلیم کردستان عراق در هفتادمین سال تأسیس سازمان جهانی «یونسکو» UNESCO و همچنین دهمین سال کنوانسیون «حفظ و ترویج تنوع مظاهر فرهنگی» در مقر سازمان جهانی «یونسکو» روز 10 ژوئن 2015 در شهر پاریس در فرانسه روی پرده رفت.

کد خبر : ۲۹۴۸۲۱