خبرگزاری کار ایران

معرفی داوران جشنواره رضوی و آغاز فعالیت یک سالن تازه تاسیس

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۹۰۳

معرفی هیات انتخاب بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر رضوی و آغاز به کار یک سالن جدید نمایش دو خبر از عرصه هنرهای نمایشی هستند.

به گزارش ایلنا، بخش نمایش‌های صحنه‌ای دهمین دوره این جشنواره از سوی هنرمندان نام‌آشنای تئاتر کشور مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و حسین فرخی، آرش دادگر و محمدحسن ناصربخت به عنوان هیات انتخاب آثار در این بخش معرفی شدند.

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

همایش علمی گفتمان تئاتر دینی کشور نیز در قالب یکی از برنامه‌های دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی یکم و دوم مرداد ماه سال جاری با حضور اساتید و کارشناسان برجسته تئاتر کشور در بجنورد برگزار می‌شود.

سالن نمایش «هما» افتتاح شد

سالن «هما» نخستین سالن نمایشِ مرکز تجربه‌ی هنرهای اجرایی گروه مونگو به سرپرستی همایون غنی‌زاده، به نام «هما روستا» هنرمند فرهیخته کشورمان و با حضور جمع کثیری از هنرمندان و فرهیختگان افتتاح شد.

آیین افتتاح سالن «هما»، دیشب شنبه 20 تیرماه، با حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف برگزار شد. در این مراسم علی رفیعی، پروین امیرقلی، پرویز پورحسینی، لیلی گلستان، داود رشیدی، احترام برومند، آرمان امید، پیمان معادی، حسین پاکدل، عاطفه رضوی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، اصغر دشتی، رضا حداد، ساسان پیروز، رضا ثروتی، مهدی کوشکی، علی شمس، کیومرث افشارو اعضای گروه مونگو حضور داشتند. همچنین کاوه سمندریان به نمایندگی از مادرش دراین مراسم حضور یافت.

در ابتدا همایون غنی‌زاده ضمن تشکر از حضور هنرمندان گفت: «دوست داشتیم هما روستا در این جمع حضور داشتند، اما برای سلامت ایشان بهتر بود که استراحت کنند امیدواریم که هرچه زودتر سلامت خودشان را به دست آورند.»

پس از رونمایی از نشان سالن «هما»، کیک نخستین روز گشایش این سالن توسط داود رشیدی بریده شد. سپس مهمانان از سالن «هما» بازدید کردند و همچنین تابلوی یادبودی منقش به تصویر هما روستا را امضا کردند.

سالن «هما» که تجهیز و آماده‌سازی‌اش 8 ماه به طول انجامیده، یک سالن بلک‌باکس با ظرفیت 170 تماشاگر است و با اجرای نمایشی از گروه مونگو، به سالن‌های نمایشی پایتخت اضافه می‌شود.

این سالن در خیابان ولیعصر، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی اول، پلاک 7 واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز