خبرگزاری کار ایران

«حریر شبنم» با صدای رحیم عدنانی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۴۲

ساخته‌های جدید مجید درخشانی در قالب آلبومی با صدای رحیم عدنانی منتشر و روانه بازار موسیقی کشورشد.

به گزارش ایلنا؛ رحیم عدنانی (خواننده این آلبوم) با اعلام این خبر گفت: آلبوم «حریر شبنم »که  در سال 92 ضبط شد، دارای 6 تصنیف و 4 قطعه آوازی است. قسمت اول آن در دستگاه سه گاه و قسمت دوم آن در آواز ابوعطاست. در این آلبوم از اشعار حضرت حافظ، سعدی، عطار نیشابوری، شفیعی کدکنی، فایز دشستانی و دکتر شهرام اقوامی استفاده شده است.

وی درخصوص ویژگیهای این آلبوم گفت: از ویژگی‌ها و مختصات این آلبوم باید به دو مورد مهم اشاره کنم. اول آهنگسازی زیبا و دلنشین استاد مجید درخشانی، دوم آوازهای آن. در طول مراحل طراحی و معماری آوازها تمام سعی و تلاشم بر این بود که با بهره‌مندی از تجربیات شنیداری‌ام و نقطه نظرات گران‌سنج اساتیدم، به دور از هر گونه تقلید و شبیه سازی به شیوه خواندن اساتید مطرح آواز، با صدای واقعی خودم، آوازهایی را خلق کنم که متعلق به خودم باشد.

این خواننده همچنین گفت: اشعار این آلبوم از میان اشعار شاعرانی همچون لایق شیرعلی(شاعر تاجیک)، محمد سبزواری،عطار نیشابوری، سعدی،  حافظ، شفیعی کدکنی، فائز دشتستانی و شهرام اقوامی انتخاب شده است. تصنیف زمانه، وادی عشق، ساربان،عاشق زار،لاله واژگون، صیاد دل و همچنین قطعاتی ساز و آوازی قطعات اجرا شده در «حریرشبنم» هستند.

 عدنانی درباره شیوه اجرایی خود در آلبوم منتشر شده اش گفت: کوشش کردم با بهره مندی از شیوه  آوازخوانی اساتیدی که صدایشان و نوع آواز خواندنشان را دوست دارم بدون هر گونه تقلید، از ذوق و خلاقیت خود در طراحی آوازها استفاده کنم.

رحیم عدنانی ازطایفه بابادی یکی از طوایف اصیل و بزرگ ایل بختیاری است. وی  فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی ودارای مدرک کارشناسی موسیقی از شورای ارزشیابی هنرمندان  واز معدود خوانندگان ایل بختیاری است که آواز را به صورت علمی و اصولی و در محضر اساتید آواز ایرانی  همچون زنده یادرضوی سروستانی، محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، محمدعلی کیانی نژاد، علی اکبر شکارچی، کورش اسدپوروملک و محمدمسعودی فراگرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز