خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر توسط انجمن هنرهای نمایش

انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و مجموعه هنرهای نمایشی باران با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران؛ کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا، حسین کیانی، کوروش نریمانی، نسیم ادبی، سهراب سلیمی، ستاره اسکندری، ایوب آقاخانی، پرستو گلستانی، رضا مولایی، وحید نفر، میلاد نیک‌آبادی، نادر نادر پور، الهام پاوه نژاد و سینا رازانی از مدرسان این دوره آموزشی هستند.

کارگاه‌های درنظر گرفته شده دوره جامع مبانی تئاتر است که به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا مباحث مختلف را در یک دوره 30 جلسه‌ای که چیزی حدود سه ماه و نیم طول می‌کشد، سپری کنند.

در این دوره آموزشی مبانی بازیگری و مواردی چون بیان، بدن، بداهه‌پردازی در کنار یکسری مباحث تئوری مثل تحلیل نمایشنامه، شخصیت‌شناسی، تحلیل فیلم تئاتر و آثار روی صحنه آموزش داده خواهد شد و شرکت‌کنندگان به‌صورت محدود با رشته‌های دیگر هنر نمایش مثل ادبیات نمایشی، مبانی کارگردانی و گریم و موسیقی در نمایش آشنا خواهند شد.

پس از این دوره شرکت‌کنندگان می‌توانند در دوره‌های تخصصی حضور یابند و به‌ صورت تخصصی در دوره نمایشنامه‌نویسی یا کارگردانی یا بازیگری که ماحصل آن تولید خواهد بود، حضور پیداکنند. شرکت‌کنندگان در این دوره پس از پشت سر گذاشتن این دوره آموخته‌های خود را در قالب اجرا عرضه خواهند کرد.

مجموعه نمایشی تئاتر باران و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران تصمیم دارد، در جهت فعالیت‌ گسترده و حرفه‌ای علاقه‌مندان شرایطی را فراهم کند تا شرکت‌کنندگان در قبال فعالیت در حوزه تولید و اجرای آثار از دستمزد برخوردار شوند.

بانیان این حرکت فرهنگی همچنین قصد دارند با در اختیار گرفتن کمپ به مدت سه ماه هنرجویان را با فضای تمرین، کارگردانی و بازی آشنا کنند و برای هریک از رشته‌ها مهارت‌های لازم را آموزش دهند به‌طوری‌که بازیگران در این کلاس‌ها با یوگا، شمشیربازی یا سوارکاری  آشنا شوند.

کد خبر : ۲۸۴۵۵۱