خبرگزاری کار ایران

۲۶ سال انتظار مادر شهید در مستند آنا

مستند «آنا» روایتی از انتظار مادری که بیش از ۲۶ سال برای بازگشت پسرش منتظر مانده است، جمعه 15 خرداد، ساعت 19:30 از شبکه مستند پخش می‌شود.

 به گزارش ایلنا، در توضیح این مستند آمده است: «آنا» روایتی است واقعی، صادقانه و مادرانه از انتظار، مادری که بیش از 26 سال منتظر پسرش ماند، پسر وقتی رفته بود گفته بود هر وقت این گل‌های محمدی گل بدهد بر می‌گردم و آن‌ها 26 سال گل ندادند. آنا روایت روزی است که گل‌های محمدی خانه شهید حسین علیزاده جوانه می‌زنند و دوباره شکوفه می‌کنند.

انتظار و تصویر گوشه‌ای از انتظار مادرانه بخش اول این مستند است، تفحص در جزیره مجنون عراق و در جست‌وجوی گل‌های محمدی در خاک عراق و اتفاقا پیدا شدن حسین علیزاده فصل دوم آناست. محول‌شدن مأموریت خبر رسانی به مادر شهید و ضبط تصاویر تکرار نشدنی آن لحظه فصل سوم آناست و فصل پایانی وصال است. وصال مادر و پهلوانی که برای چله‌نشینی چند روزی دیده نشده بود.

کارگردانی این مستند بر عهده هادی حاجتمند و رشید حاجتمند تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

مصطفی رحمانی، مصطفی یزدانی، محمد مرکبی، یوسف سبحانی و هاشم مسعودی کار تصویربرداری را انجام داده‌اند و صداگذاری را حجت حیدری و امید نوریان بر عهده دارند. تدوین مستند نیز توسط حجت حیدری انجام گرفته است.

کد خبر : ۲۸۱۵۶۱