خبرگزاری کار ایران

قالیباف: وضعیت تهران به نقطه قابل قبول رسیده است

شهردار تهران معتقد است تهران اکنون در حوزه زیرساخت به نقطه قابل قبول رسیده اما برای پیشرفت بیشتر نیازمند تحول جدی زیرساخت‌های فرهنگی، تعامل جدی مردم و مسئولین هستیم.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف  شب گذشته(سه‌شنبه 12 خرداد) در برج میلاد تهران و در جمع گروهی از سینماگران گفت: امروز شهرها هستند که تمدن‌سازند و آینده مردم را رقم می‌زنند. شهرها مرکز توحیدند و جامعه را می‌سازند. شهرها مرکز قدرت، ثروت، معرفت و منزلتند و ما هستیم که باید تلاش کنیم این شهرها به درستی شناخته شوند و در حقیقت شهرها را برای شهروندانمان، آحاد جامعه و اجتماع شهری خودمان به درستی نمایش بگذاریم.

شهردار تهران در عین حال با تاکید بر نمایش درست کاستی‌های شهر اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم بگویم که مکلفیم فقط زیبایی‌ها را نشان دهیم چه بسا که گاهی نمایش بعضی نازیبایی‌ها برای شهروندان و مدیران مناسب باشد و باعث ارتقا کیفیت زندگی شود. مهم این است که هنرمندان در به تصویر کشیدن زشتی یا زیبایی، ما را به سمت پیشرفت و ارتقای کیفی رشد دهد.

قالیباف سپس با تشریح جزئیات شهر مطلوب گفت: شهر مطلوب بر دو پایه است. اینکه شهری مناسب برای زندگی اخلاقی باشد از یک سمت و از سوی دیگر شهری کارامدی بر بستر تفکر و عمل باشد که بر این دو پایه، شهر به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

وی در این راستا با تاکید بر نیاز شهرداری تهران به همکاری با هنرمندان بیان کرد: با صراحت تمام، دست نیاز را برای پیشرفت به سمت هنرمندان دراز می‌کنیم. تهران اکنون در حوزه زیرساخت به نقطه قابل قبول رسیده اما برای پیشرفت بیشتر نیازمند تحول جدی زیرساخت‌های فرهنگی، تعامل جدی مردم و مسئولین هستیم. این اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه اصحاب هنر و فرهنگ واسطه‌گری موثر خودشان را انجام داده و به کمک ما بیایند که اگر این اتفاق بیفتد، در زمان کوتاه شاهد تغییر عظیم در شهر هستیم.

قالیباف تاکید کرد: بنده خودم را مکلف می‌دانم با افتخار در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر در این کشور باشم. تلاش کرده‌ام که در طول مدیریتم لحظه ای از همکاری و حمایت اصحاب فرهنگ و هنر غفلت نکنم چراکه هنرمندان را مهمترین عامل برای آگاهی بخشی، اثرگذاری می‌دانم. امروز اصحاب فرهنگ و هنر نخبگان این کشور، شهر و سرمایه‌های بزرگ کشور هستند.

شهردار تهران در ادامه سخنانش با اشاره به نکته مهمی درباره حمایت از هنرمندان  افزود: گاهی ممکن است یک اثر هنری با ضعفی روبرو باشد اما باعث شود که آن هنرمند را به انزوا و دوری بکشانیم. این بدین معنی نیست که در جوامع و یا جامعه ما خط قرمزی وجود ندارد. همه جوامع خط قرمز دارند. چراکه ما مکلفیم با اولویت از هویت فرهنگی، ملی و دینی خود دفاع کنیم و شک نداریم که بسیاری از فرهنگ‌ها و مخصوصا فرهنگ غربی امریکایی آثار منفی خودش را دارد. این حساسیت را حتی در کشورهای غربی مثل فرانسه، کانادا می‌بینیم اما اگر اشکالی در یک کار بود نباید طوری فشار بیاوریم و هنرمندی را از عرصه هنر به حاشیه برانیم.

کد خبر : ۲۸۱۳۷۲