خبرگزاری کار ایران

پایتخت کمدی ایران معرفی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۱۹۶

مدیر تالار هنر اصفهان از معرفی پایتخت تئاتر کمدی ایران و اهدای جایزه سالِ این تالار خبر داد.

به گزارش ایلنا، میثم بکتاشیان، مدیر تالار هنر اصفهان با ارائه توضیحاتی در مورد فعالیت‌های این مجموعه گفت: تالار هنر اصفهان، در واقع مرکز تخصصی هنرهای نمایشی و سینمایی شهرداری اصفهان است. سیاست‌های متعددی در حوزه آموزش، پژوهش، تولید و اجراهای عمومی برای این مکان تعریف شده که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: سال ۹۳، ۶۰ نمایش با ۳۰۷ اجرا در ژانرهای مختلف در این تالار به صحنه رفتند و نزدیک به ۲۶ هزار مخاطب به تماشای این آثار نشستند. این مسئله نشان از ایجاد شناخت خوب مردم اصفهان و سطح کیفی قابل قبول آثار به نمایش درآمده در این مجموعه دارد.

بکتاشیان با تاکید بر ایجاد نگاه تخصصی و حمایت از هنرمندان عنوان کرد: آموزش و پژوهش از جمله مواردی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است، در این راستا، دوره‌ها و کارگاه‌های بین‌المللی داشته‌ایم. همچنین نمایش‌هایی از استان اصفهان در تالارهای نیاوران و خانه هنرمندان اجرا داشته‌اند و اجرا‌هایی از تهران در این تالار به صحنه رفته‌اند.

مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به اهدای جایزه سال تالار توضیح داد: «امسال با توجه به سیاست‌های تالار هنر، جایزه سال اهدا خواهد شد. هیئتی متشکل از پیشکسوتان، جوانان تحصیل کرده و هنرمندان فعال تئا‌تر و دیگر هنرهای مرتبط با این حوزه در ارزشیابی آثار تولید شده یا به اجرا در آمده در تالار هنر اصفهان با ما همکاری می‌کنند. آنان هر سال به ارزیابی نمایش‌هایی که به اجرای عمومی در‌آمده‌اند می‌پردازند و سپس آراءشان را اعلام می‌کنند. بهترین آثار انتخاب شده بعد از بررسی‌های نهایی تقدیر خواهند شد.»

بکتاشیان با تاکید بر جایگاه تئا‌تر کمدی در این استان خاطرنشان کرد: جشواره‌ای با عنوان تئا‌تر کمدی پنج دوره است که در استان برگزار می‌شود. می‌توان گفت تئا‌تر کمدی اصفهان در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از جایگاه خاصی میان هنرمندان و مردم برخوردار است. ما در حال پیگیری هستیم تا در صورت موافقت مرکز هنرهای نمایشی بتوانیم این جشنواره را به صورت سراسری برگزار کنیم و اصفهان را به عنوان پایتخت تئا‌تر کمدی ایران معرفی کنیم.

او عنوان کرد: پروژه پژوهشی تاریخ شفاهی تئا‌تر اصفهان از دیگر برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم.

میثم بکتاشیان با تاکید بر حمایت این مجموعه از هنرمندان توضیح داد: اجراهای عمومی به صورت مستمر ادامه دارند. ما تلاش داریم تا با پرداخت درست به این مسئله و ارتقاء سطح کیفی آثار در شناساندن و گسترش فعالیت‌های فرهنگی پایتخت فرهنگی کشور، اقدامات مناسبی را انجام دهیم. بر این اساس تالار هنر به عنوان مرکز تخصصی تئا‌تر و سینما از تمامی هنرمندانی که دارای ایده و طرح‌های اجرایی مناسب متناسب با امکانات این مجموعه‌اند دعوت به‌عمل می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز