خبرگزاری کار ایران

با حضور ایوبی و ساجدی نیا صورت گرفت؛

امحای یک میلیون و ۳۰۰ هز ار لوح فشرده فیلم‌ غیرمجاز

بیش از یک میلیون و ۳۰۰ نسخه قاچاق و غیرمجاز فیلم‌های سینمایی با حضور رییس سازمان سینمایی و رئیس پلیس پایتخت معدوم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسمی که ظهر یکشنبه(۲۰ اردیبهشت) در مرکز پلیس امنیت تهران بزرگ و با حضور جمعی از مسئولان سازمان سینمایی و پلیس پایتخت برگزار شد، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ نسخه قاچاق و غیرمجاز فیلم‌های سینمایی معدوم شد. این محصولات غیرمجاز با همکاری ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری و نیروی انتظامی در مرحله اول طرح امنیت محله محور جمع آوری شده بود و در همین راستا ۸۰ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

حجت الله ایوبی از نیروهای زحمتکش پلیس پایتخت تشکر کرد و افزود: این عملیات که در سال جدید با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ستاد صیانت انجام می‌شود آغاز یک همکاری خوب است و امیدواریم این پدیده شوم را در سال ۹۴ از میان برداریم. علاوه بر این یکی از راه‌های از بین بردن فرهنگ جامعه رواج فیلم‌های قاچاق و مبتذل است و ما امیدواریم سال جدید سال آرامش خانواده‌ها و سالی امید بخش باشد.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: از همه مهم‌تر جامعه هنری و فرهنگی از مبارزه با قاچاق محصولات فرهنگی احساس امنیت می‌کنند و این امنیت خاطر مرهون زحمات عزیزان پلیس است.

همچنین سردار «حسین ساجدی‌نیا» گفت: یکی از اولویت‌های اصلی پلیس در سال ۹۴ برخورد با قاچاق محصولات فرهنگی و نیز تهیه و توزیع محصولات مخرب فرهنگی بوده و در این راستا طرح برخورد با افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است؛ در اجرای نخستین مرحله از این طرح یک میلیون و ۳۰۰ هزار لوح فشرده قاچاق و غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸۰ تن نیز دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: برخی از این افراد به صورت انفرادی و برخی دیگر نیز در قالب باند فعالیت می‌کردند که به عنوان مثال در یک مورد ۳۰۰ هزار لوح فشرده از اعضای باند ۴ نفره‌ای کشف و ضبط شد.

وی همچنین به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره کرد وافزود: افرادی که به هر دلیل اقدام به تهیه و تکثیر لوح‌های فشرده غیرمجاز و مستهجن کرده و آن دسته از افرادی که محصولات تولیدات داخل کشور را به شکل غیرقانونی توزیع و کپی می‌کنند، باید بدانند اقدامشان سرقت و فعالیت مخرب فرهنگی محسوب شده و پلیس با آنان برخورد خواهد کرد.

 در مراسم امحای محصولات قاچاق و غیر مجاز «محمد حیدری» مدیرعامل موزه سینما و دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر،  «سید‌مصطفی ابطحی» دبیرکل ستاد صیانت و مبارزه با تکثیر و عرضه غیرمجاز آثار سینمایی و سمعی و بصری و «محمدحسین فرح‌بخش» از تهیه کنندگان سینما و سرپرست تیم عملیاتی ستاد صیانت نیز حضور داشتند.

کد خبر : ۲۷۶۲۰۳