خبرگزاری کار ایران

شجاعی کیاسری:

تصمیم شورای اکران برای نمایش عمومی «قصه‌ها» مبارک است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار نظر برخی اعضای این کمیسیون درباره فیلم «قصه‌ها» را نظر شخصی آن‌ها دانست.

 به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سیدرمضان شجاعی کیاسری(عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) درباره برخی اظهارنظر‌ها در مورد اکران فیلم «قصه‌ها» گفت: مسئول نمایش عمومی فیلم‌ها، شورای اکران است و دستگاههای دیگر نمی‌توانند در این خصوص تصمیم بگیرند یا در کار یکدیگر دخالت کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه تداخل فعالیت دستگاه‌ها در امور یکدیگر، هم خلاف مقررات است هم خلاف عقل افزود: هر شورا و تشکیلات و دستگاهی، برای خود شرح و ظایفی دارد و باید به آن عمل کند. اگر هم عمل نکرد، دستگاههای بالاتری هستند که نظارت گر هستند و آن‌ها اجازه ورود به موضوع را خواهند داشت؛ در غیر این صورت، دخالت در کار دستگاه‌ها و سازمانهایی که بر اساس وظایف و اساسنامه خود عمل می‌کنند، بی‌قانونی است.

این نماینده مجلس درباره برخی حساسیت‌ها که پیرامون فیلم «قصه‌ها» به وجود آمده، توضیح داد: شورای اکران فیلم‌ها مرکب از نمایندگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و افراد صاحب نظری هستند که در حیطه مسئولیت خود، دارای یک تعهد و وجدان کاری هستند؛ لذا من معتقدم تصمیم شورای اکران برای نمایش عمومی فیلمها حتما تصمیم درستی است.

شجاعی کیاسری بیان کرد: البته ممکن است این شورا با اغماض به تصمیم اکران «قصه‌ها» رسیده باشد و دلایلی همچون برآورد هزینه ساخت فیلم یا زحمات سازندگان برای تهیه این اثر، از عوامل آن باشد.

وی افزود: از طرفی عطش جامعه برای دیدن آثار جدید نشان می‌دهد که بستن، تعطیل کردن و برخورد با یک اثر هنری، مشکلی را حل نمی‌کند؛ لذا با در نظر گرفتن جمیع جهات، می‌توان گفت اکران «قصه‌ها» مبارک است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار نظر برخی اعضا درباره «قصه‌ها» مبنی بر تبعات اکران این فیلم برای سازمان سینمایی را اظهارنظر شخصی آن‌ها دانست و تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس هنوز در مورد این اثر تصمیم گیری خاصی نکرده است زیرا مسئول نمایش عمومی فیلم‌ها، شورای اکران است؛ ولی اگر اعتراضی به کمیسیون برسد، حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار نظر برخی اعضای این کمیسیون درباره فیلم «قصه‌ها» را نظر شخصی آن‌ها دانست و نه کمیسیونی و تصریح کرد: با در نظر گرفتن جمیع جهات، می‌توان گفت تصمیم شورای اکران برای نمایش عمومی «قصه‌ها» مبارک است.

کد خبر : ۲۷۵۸۳۹