خبرگزاری کار ایران

نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۷۱۶

نسخه شنیداری «صدای مناظر مخدوش» اثری از مانی جعفرزاده به همراه داستان و پارتیتور کامل این اثر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم که  17 اردیبهشت ماه در خانه «هنر خرد» برگزار می‌شود، از تازه‌ترین اثر مانی جعفر‌زاده با حضور اهالی موسیقی رونمایی می‌شود.

دو سال پیش مانی جعفرزاده (آهنگساز و مدرس موسیقی) نخستین کنسرت مستقل خود را با عنوان «صدایِ مناظرِ مخدوش»  در فضای موسیقی کلاسیک معاصر در تالار رودکی برگزار کرد. قطعاتی که پیش‌تر  آن را در مجموعه کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت در سال‌های 1385 تا 1389 نوشته بود و تنها با تنظیم‌های متفاوت و اضافه کردن چند قطعه جدید اجرایش کرد.

«صداىِ مناظرِ مخدوش» روایت داستانی در یازده تکه با حضور چهار نوازنده و دو راوی بود. کنسرتی که به گفته جعفرزاده؛ «دست و پا زدنی‌ست ولو شکسته بسته میان ادبیات و موسیقی. جستجویی و تقلایی برای یافتن ادامه‌ای شهری شده از سنت قصه‌گویی و نغمه‌پردازی توامان که روزگاری بخشی جدایی‌ناپذیر از فرهنگ شنیداری مردم همه‌ی نقاط جهان بوده است.»

اثری که جعفرزاده به‌عنوان آهنگساز، نویسنده و اجراگردان، آن را به همراه «على جعفرىِ پویان» نوازنده ویلن، «سهرابِ برهمندى» نوازنده ویولا،«آتنا مستعانِ اشتیاقى» نوازنده ویلنسل و «گلنارِ شعارى» نوازنده  کلارینت روی صحنه برد؛ توسط رویا تیموریان و پریوش نظریه، بازیگران سینما و تلویزیون راویت شده است.

این کنسرت؛ بعد از اجرای صحنه‎ای ضبط استودیویی شده و در قالب یک مجموعه همراه با پارتیورکامل منتشر می‌شود.

مراسم رونمایی از مجموعه «صداىِ مناظرِ مخدوش»17 اردیبهشت ماه ساعت 16 در خانه هنر خرد برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز