خبرگزاری کار ایران

اکران افتتاحیه "جایی برای زندگی" به محمدرضا مقدسیان تقدیم شد

جمعه( ۲۸ فروردین) اکران افتتاحیه فیلم مستند جایی برای زندگی به کارگردانی محسن استادعلی و دیدار عوامل فیلم با مردم در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم محسن استادعلی(کارگردان فیلم) با تشکر از کسانی که شرایط اکران این فیلم را در گروه هنر و تجربه فراهم کردند؛ گفت: اتفاق بسیار خوبی است که فیلم‌های مستند پس از مدت‌ها امکان اکران پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به محتوای مستند جایی برای زندگی گفت: در این فیلم سعی کردم به زندگی آدم‌هایی در جامعه نگاه کنم که ما در زندگی روزانه زود از کنارشان می‌گذریم اما آن‌ها بسیار دغدغه‌مند زندگی می‌کنند.

استادعلی با اشاره به درگذشت زاون قوکاسیان و مرتضی ندایی گفت: متاسفانه ما در اواخر سال گذشته زاون قوکاسیان فیلمساز و منتقد خوب کشورمان را از دست دادیم و در ابتدای امسال نیز در گذشت مرتضی ندایی مستندساز و فیلمساز نجیب کشورمان ما را داغدار کرد. امروز نیز محمدرضا مقدسیان مستندساز خوب و باسابقه سینمای ایران در بستر بیماری است و من با آرزوی بهبودی و شفای ایشان؛ نمایش امشب را به محمدرضا مقدسیا تقدیم می‌کنم. ا

استادعلی همچنین با دعوت از همکارانش در ساخت این فیلم از کمک‌های آن‌ها برای کامل شدن مستند جایی برای زندگی تشکر کرد.

در ادامه مراسم مستند جایی برای زندگی برای حاضران به نمایش درآمد و پوستر فیلم توسط میهمانان و عوامل امضا شد.

در این مراسم که با استقبال خوب مخاطبان سینما مستند همراه شده بود؛ علیرضا امینی، مهدی کرمپور، مرتضی جذاب، علیرضا علویان، ‌اسماعیل میهن دوست، ‌وحید نصیریان، مجید توکلی، محمد نیکبخت و پناه بر خدا رضایی، مهدی نادری، فرزاد توحیدی، محمدحسن دامن زن، حمیدرضا جلائی‌پور (استاد دانشگاه و جامعه‌شناس)، بهروزی(قائم‌مقام وزیر مسکن و راه وشهرسازی)، فرهاد طالبی‌نژاد، ‌بابک حیدری، علیر ضا علویان، علی پزشکی و نسرین عبدی حضور داشتند.

مستند «جایی برای زندگی» به کارگردانی محسن استاد علی در قالب اکران نوروز ۹۴ از۲۳ اسفند ۹۳ در گروه سینمای هنر و تجربه اکران شده است.

مستند «جایی برای زندگی» تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی مستند از جشنواره سی و دوم فیلم فجر، تندیس شایستگی بهترین کارگردانی مستند از شانزدهمین دوره جشن خانه سینما، دیپلم افتخار بهترین تدوین مستند از شانزدهمین دوره جشن خانه سینما، تندیس ویژه هیات داوران از هشتمین دوره جشنواره بین المللی سینما حقیقت، تندیس جایزه میرداماد از اولین دوره جشنواره بین المللی فیلم اهواز، منتخب بخش داک فیلم جشنواره فیلم کن (فرانسه) در سال ۲۰۱۴، جشنواره فیلم می‌لنیوم (بلژیک) در سال ۲۰۱۵ را بدست آورده است.

در خلاصه داستان فیلم «جایی برای زندگی» آمده است: پویا، رضا، عباس، حسین، سعید ومجتبی هرکدام به دلایلی به خوابگاه آمده‌اند. آن‌ها دور هم یک زندگی جمعی را تجربه می‌کنند ودر شرایط متفاوت در کنار هم هستند. این مستند به نمایش زندگی روزمره آن‌ها در چند روز پایانی سال و بیان مشکلات آن‌ها می‌پردازد.

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از: کارگردان: محسن استاد علی، تهیه کننده: محسن استاد علی ونسرین عبدی، تصویربردار: فرهاد طالبی‌نژاد، تدوین: بابک حیدری، صدابردار: شاهین پورداداشی، طراحی و ترکیب صدا: سیدعلیرضاعلویان، مدیر تولید: سلیم قاسمی،

کد خبر : ۲۷۰۹۹۷